اخبار

زلزله تایوان فعالیت‌های بزرگ‌ترین سازنده تراشه جهان، TSMC را متوقف کرد

شدیدترین زلزله تایوان در 25 سال گذشته، باعث ایجاد اختلال در عملکرد شرکت‌های حاضر در این کشور شد. TSMC، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های پیشرفته جهان، برخی از ماشین‌آلات تراشه‌سازی را متوقف و کارکنان خود را از چند کارخانه‌ تخلیه کرد. البته سخنگوی TSMC در ادامه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که آسیبی به پرسنل وارد نشده است و کسانی که از کارخانه‌ها خارج شده‌ بودند، درحال بازگشت هستند.

براساس گزارش CNBC، غول تراشه‌سازی تایوان اطمینان داد که کارکنانش ایمن هستند و بازرسی‌های اولیه آسیب بزرگی را نشان نداده است. پروتکل‌های ایمنی این شرکت باعث تخلیه پرسنل از کارخانه‌ها شد و این امر موجب بروز اختلال در خط تولید این شرکت گردید. به گفته سخنگوی TSMC، کار در برخی از مکان‌ها به حالت تعلیق درآمده است و تنها پس از بازرسی کامل از سر گرفته می‌شود.

زلزله 7.4 ریشتری تایوان و تأثیر آن بر بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان

خبر تخلیه برخی از کارخانه‌های TSMC در اثر زلزله اخیر تایوان، زمانی منتشر شده است که جهان همچنان با کمبود تراشه دست‌وپنجه نرم می‌کند. هرگونه مشکل احتمالی در تولید تراشه شرکت TSMC می‌تواند زنجیره تأمین را تحت فشار قرار دهد.

تأثیر این زلزله و تعطیلی موقت کارخانه‌های TSMC هنوز بر شرکت‌های بزرگ فناوری مانند اپل و انویدیا که برای ساخت تراشه‌های خود به TSMC متکی هستند، مشخص نیست. بااین‌حال، یک اختلال طولانی‌مدت و کمبود تراشه حتی می‌تواند منجر به افزایش قیمت محصولات برای مصرف‌کنندگان شود.

وقوع زلزله اخیر این موضوع را که نباید برای تأمین تراشه اتکای بیش‌ازحدی به یک منطقه جغرافیایی داشت، بیش‌ازپیش برجسته می‌کند. قرارداشتن کشور تایوان روی یک گسل اصلی، آن را مستعد زلزله‌های مکرر می‌کند و مطمئناً این امر روی TSMC تأثیر می‌گذارد. البته در سال‌های اخیر – با توجه به تنش‌های مداوم بین تایوان و چین – تلاش برای احداث کارخانه‌های بین‌المللی در کشورهای مختلف مانند ژاپن، آلمان و آمریکا افزایش یافته است.

براساس برخی تخمین‌ها، TSMC تولیدکننده 90 درصد از پیشرفته‌ترین تراشه‌های جهان است. بااین‌حال این زلزله نشان داد که این شرکت تایوانی در برابر رویدادهای طبیعی یا ژئوپلیتیکی آسیب‌پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *