اخبار

شیائومی ظاهراً برای تولید تراشه اختصاصی با آرم همکاری می‌کند

پردازنده قلب هر گوشی هوشمند است و درحال‌حاضر شرکت‌های بزرگی مانند کوالکام و مدیاتک تقریباً کنترل بازار در این حوزه را به‌دست گرفته‌اند. شیائومی هم قصد دارد با کمک آرم وارد این بازار شود و تا حدی در این صنعت فعالیت کند.

همکاری احتمالی شیائومی و آرم برای تولید تراشه

همچنین به نقل از پستی که Digital Chat Station در ویبو منتشر کرده است، ARM قبلاً با شرکت Oppo در این زمینه همکاری می‌کرد، اما آن پروژه با چالش‌هایی روبه‌رو و درنهایت متوقف شد.

به‌طور کلی، احتمالاً اوپو قصد داشت از CPU‌های Cortex و GPU‌های Mali شرکت آرم در پردازنده‌های خود استفاده کند. بااین‌حال، اوپو به‌دلیل رکود بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، تلاش‌هایش برای طراحی پردازنده اختصاصی را در سال 2023 متوقف کرد.

شیائومی

اکنون که اوپو از صحنه خارج شده است، به‌نظر می‌رسد ARM شریک جدیدی به نام شیائومی برای تولید چیپست پیدا کرده است.

آرم دراصل پایه‌ای برای پردازنده‌های اختصاصی شیائومی فراهم می‌کند، اما توسعه یک تراشه از پایه نیازمند بررسی و حل مجموعه‌ای از چالش‌ها است. جالب خواهد بود که ببینیم شیائومی چه شرکتی را برای تولید تراشه‌اش انتخاب می‌کند.

فقط زمان نشان خواهد داد که آیا شیائومی موفق می‌شود به‌صورت کامل تراشه‌های خود را از پایه توسعه دهد یا خیر. بسیاری از رقبای شیائومی برای تولید تراشه‌های اختصاصی با شرکت‌های مشهور همکاری می‌کنند. به‌ عنوان مثال، اپل برای تولید تراشه‌های سری A-Bionic به TSMC و Google نیز برای تراشه‌های Tensor به سامسونگ وابسته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *