اخبار

زنگ خطر برای سامسونگ؛‌ اپل و گوگل احتمالاً سال آینده تبلت تاشو عرضه می‌کنند

طبق شایعات مختلف، اپل و گوگل احتمالاً تبلت‌های تاشو خود را در سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار خواهند کرد.

سامسونگ با معرفی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵، بار دیگر گوشی‌های تاشو را در کانون توجهات قرار داد و اکنون به‌ نظر می‌رسد گوگل و اپل نیز قصد دارند محصولات تاشو جدیدی برای رقابت با غول فناوری کره‌ی جنوبی عرضه کنند.

دیجی‌تایمز براساس اطلاعات به‌دست‌آمده از زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان گوگل و اپل ادعا می‌کند این دو شرکت در حال بررسی ورود به بازار تبلت‌های تاشو هستند و شاید محصولات این شرکت‌ها سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار شود.

گفته می‌شود اپل تمایل دارد علاوه‌بر آیفون تاشو، تبلت تاشو نیز تولید کند. مینگ‌چی کو نیز قبلاً گزارش داده بود آیپد تاشو غول فناوری اهل کوپرتینو می‌تواند در اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی شود و برخی منابع دیگر اعلام کرده‌اند دستگاه مورداشاره قبل از اولین آیفون تاشو روانه‌ی بازار خواهد شد.

تبلت تاشو

اگر گوگل واقعاً به‌دنبال ساخت تبلت تاشو باشد، این محصول احتمالاً در I/O ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد زیرا رویداد مذکور یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کنفرانس‌های سالانه‌ی غول جست‌وجوی اینترنت محسوب می‌شود.

اگرچه همین حالا هم تعدادی تبلت تاشو ویندوزی به بازار عرضه شده‌اند اما معرفی آیپد تاشو با سیستم‌عامل iPadOS و همچنین تبلت تاشو گوگل با سیستم‌عامل اندروید می‌تواند بازی را در بازار تاشو‌ها به‌طور کامل تغییر دهد. قطعاً ورود اپل و گوگل می‌تواند رقابت شدیدتری در بازار محصولات تاشو ایجاد و سامسونگ را به ارائه‌ی فناوری‌های بهتر و جدیدتر مجبور کند که در نهایت این اقدامات به‌نفع مصرف‌کنندگان نهایی خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین دلایل عدم استقبال گسترده از محصولات تاشو، قیمت‌ بسیار بالای این محصولات است و ورود شرکت‌های بزرگ و افزایش رقابت می‌تواند مشکل مورداشاره را تاحدود زیادی برطرف کند و تکنولوژی نمایشگرهای تاشو نیز با سرعت بیشتر بهبود خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *