اخبار

اپل احتمالاً در WWDC 2024 یک اپ استور برای برنامه‌های هوش مصنوعی معرفی خواهد کرد

اپل ظاهراً می‌خواهد پرقدرت وارد بازار هوش مصنوعی شود؛ چرا که شایعه‌ای جدید می‌گوید این شرکت در کنفرانس WWDC 2024 از یک اپ استور برای اپ‌های هوش مصنوعی رونمایی می‌کند؛ بنابراین احتمالاً برنامه اپل تنها افزودن ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به iOS 18 نخواهد بود.

اپل مانند بسیاری از شرکت‌ها روی هوش مصنوعی تمرکز کرده است و می‌خواهد این فناوری محبوب را وارد دنیای سیستم‌عامل‌ها و اپلیکیشن‌هایش کند. البته به‌نظر می‌رسد که کوپرتینویی‌ها می‌خواهند از هوش مصنوعی درآمد هم داشته باشند و در همین راستا، یک فروشگاه مخصوص اپ‌های هوش مصنوعی راه‌اندازی کنند.

اپ استور اپل برای برنامه‌های هوش مصنوعی

«بن ریتز»، مدیر بخش تحقیقات فناوری شرکت Melius Research، در صحبت با CNBC اعلام کرد که اپل در ماه ژوئن (زمان برگزاری کنفرانس WWDC 2024) یک اپ استور هوش مصنوعی معرفی خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که منظور از معرفی، ارائه جزئیاتی درباره نحوه دسترسی کاربران به اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی از توسعه‌دهندگان مختلف است.

سایدلودینگ

ریتز دلیل گفته خود را رویکرد اپل درباره سایر فناوری‌ها اعلام کرده. به گفته ریتز، اپل تا به امروز توانسته است چندین‌بار رهبران دنیای فناوری را برای ساخت برنامه‌ها متقاعد کند، درحالی‌که خودش مشغول کامل‌کردن اکوسیستم بوده است. او حتی به این موضوع اشاره کرده که «استیو جابز»، مدیرعامل سابق اپل، پیش از اینکه آیتونز را وارد بازار کند، با شرکت‌های ضبط موسیقی درباره دانلود و دریافت پول به‌ازای دانلود آهنگ‌ها صحبت کرد و آن‌ها با چنین ایده‌ای کنار آمدند.

ریتز می‌گوید اپل چنین رویکردی را درباره اپ استور هم دارد. تعداد اپلیکیشن‌های اپل در این فروشگاه بسیار کم است، درحالی‌که دیگران را متقاعد به ساخت اپلیکیشن کرده است. به باور ریتز، اپل درباره هوش مصنوعی هم چنین رویکردی را در پیش می‌گیرد. اگرچه کوپرتینویی‌ها سرویس‌های هوش مصنوعی خودشان را می‌سازند، با سایر شرکت‌ها بزرگ هم برای توسعه اپلیکیشن‌ها و عرضه آن‌ها در یک فروشگاه اختصاصی مذاکره می‌کند.

طبق پیش‌بینی ریتز، اپل درWWDC 2024 نحوه خرید اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی از اپ استور را توضیح خواهد داد. علاوه‌براین، باید منتظر برنامه‌های هوش مصنوعی اپل، دستیار هوش مصنوعی آن و همچنین نسخه ارتقایافته سیری باشیم.

درنهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که ماه گذشته میلادی، شرکت Wedbush هم پیش‌بینی کرده بود که اپل یک اپ استور اختصاصی برای اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی ایجاد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *