اخبار

اپل ظاهراً تمام ظرفیت تولید تراشه‌های 3 نانومتری TSMC را تصاحب کرده است

گزارشی جدید مدعی شده است که اپل 100 درصد ظرفیت تولید تراشه‌های 3 نانومتری TSMC با فناوری N3 را در اختیار دارد.

نسل بعدی تراشه‌های اپل با لیتوگرافی 3 نانومتری به تولید می‌رسند و البته TSMC وظیفه ساخت آن‌ها را بر عهده دارد. حالا گزارشی جدید می‌گوید تمام ظرفیت تولید تراشه‌های 3 نانومتری TSMC با فناوری N3 برای اپل در نظر گرفته شده است و از آن برای ساخت چیپ‌های A17 Bionic و M3 استفاده خواهد شد.

تمام ظرفیت تولید تراشه‌های 3 نانومتری TSMC به اپل رسیده است

طبق گزارشی که دیجی‌تایمز منتشر کرده، اپل تمام ظرفیت تولید N3 (نسل اول تراشه‌های 3 نانومتری) TSMC را تصاحب کرده است. البته این موضوع چندان تعجب‌آور نیست؛ چرا که A16 Bionic اولین تراشه‌ای بود که با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC به تولید رسید.

اپل TSMC

درحال‌حاضر نمی‌دانیم ظرفیت تولید فناوری N3 شرکت TSMC چقدر است، اما به‌نظر می‌رسد اپل با افزایش قیمت این کمپانی موافقت کرده است که توانسته تمام ظرفیت آن را برای خودش رزرو کند.

تصاحب تمام ظرفیت تولید TSMC هم برای اپل و هم برای TSMC سودآور خواهد بود. با توجه به کسب‌وکار قدرتمند اپل، TSMC می‌تواند مطمئن باشد که تمام تراشه‌های تولیدی‌اش با فناوری N3 به فروش می‌رسند و از سوی دیگر، اپل هم اولین شرکتی خواهد بود که محصولاتش را به چیپ‌های 3 نانومتری مجهز می‌کند.

ظاهراً TSMC می‌خواهد به‌زودی از فناوری N3E هم رونمایی کند که در اختیار شرکت‌های بیشتری ازجمله مدیاتک و کوالکام قرار می‌گیرد. تراشه‌های 3 نانومتری در مقایسه با چیپ‌های 4 نانومتری، 35 درصد بهره‌وری انرژی بالاتری دارند و عملکرد بهتری هم از خودشان نشان می‌دهند.

در مقابل TSMC، سامسونگ قرار دارد که می‌خواهد برای فناوری ساخت تراشه‌های 3 نانومتری‌اش مشتری پیدا کند، اما ظاهراً اکثر شرکت‌های بزرگ مایل به همراهی با TSMC و نه کره‌ای‌ها هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *