اخبار

اپل تا سال 2026 از مودم‌های کوالکام در آیفون استفاده خواهد کرد

اپل قرارداد با کوالکام برای استفاده از مودم‌های آن را سه سال دیگر تمدید کرد که می‌تواند نشان‌دهنده تأخیر در برنامه‌های این شرکت برای توسعه مودم 5G اختصاصی باشد. طبق قرارداد جدید، تا سال 2026 از مودم‌های کوالکام در آیفون استفاده خواهد شد.

اپل بزرگ‌ترین مشتری کوالکام به‌حساب می‌آید و نزدیک به یک‌چهارم درآمد کوالکام از کوپرتینویی‌ها تأمین می‌شود. طبق بیانیه‌ای که کوالکام منتشر کرده است، قراردادش با اپل شامل گوشی‌های هوشمندی می‌شود که در سال‌های 2024، 2025 و 2026 از راه می‌رسند.

قرارداد قبلی کوالکام و اپل در سال جاری میلادی به پایان می‌رسد و طبق شایعات، سری آیفون 15 قرار بود آخرین گوشی‌های اپل با مودم کوالکام باشد.

استفاده از مودم کوالکام و اختصاصی به‌طور هم‌زمان؟

تمدید قرارداد با کوالکام می‌تواند به‌معنای تأخیر در برنامه‌های اپل برای توسعه مودم اختصاصی 5G باشد؛ مودمی که گفته می‌شود از سال 2018 درحال توسعه است. کوپرتینویی‌ها با تصاحب بخش بزرگی از کسب‌وکار مودم موبایل اینتل در سال 2019، به‌نوعی گزارش‌ها را تأیید کردند.

در ابتدا انتظار می‌رفت که مودم اختصاصی اپل در سال 2023 از راه برسد که این تاریخ به 2024 و 2025 تغییر کرد. حالا هم شاهد امضای قراردادی هستیم که می‌تواند عرضه این مودم را تا سال 2026 به تعویق بیندازد. بااین‌حال، شاید اپل استراتژی دیگری را در پیش بگیرد.

مودم 5G اپل

این احتمال وجود دارد که اپل پیش از سال 2026 و پایان قرارداد جدید با کوالکام، به سراغ مودم‌های اختصاصی‌اش برود. ظاهراً کوپرتینویی‌ها می‌خواهند به‌مرورزمان از مودم‌های کوالکام به مودم‌های اختصاصی مهاجرت کنند. بااین‌وجود، کوالکام همچنان امید دارد که تا سال 2026 حداقل سهم 20 درصدی در میان آیفون‌ها داشته باشد. بنابراین در این سال بخش کوچکی از آیفون‌ها مودم اختصاصی نخواهند داشت.

ظاهراً اپل می‌خواهد برای مودم‌هایش رویکردی مانند تراشه‌های سری M در مک‌ها داشته باشد؛ یعنی به‌طور هم‌زمان روی مصرف انرژی و عملکرد تمرکز کند. بنابراین باید منتظر مودم‌های اختصاصی با عملکرد بالا اما مصرف انرژی پایین باشیم. این موضوع می‌تواند به افزایش شارژدهی آیفون‌ها منجر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *