اخبار

خیز اپل برای حضور قدرتمند در بازار هوش مصنوعی با سرمایه‌گذاری و استخدام نیروی جدید

اپل قصد دارد با افزایش سرمایه‌گذاری و استخدام نیروی‌کار متخصص، تحقیق روی هوش مصنوعی مولد را با جدیت بیشتر ادامه دهد.

تیم‌ کوک، مدیرعامل اپل در گفت‌وگو با BBC اعلام کرد شرکت متبوعش قصد دارد متخصصان بیشتری را برای کار روی هوش مصنوعی در بریتانیا استخدام کند.

کوک بار دیگر تأیید کرد اپل به‌طور فعال درحال تحقیق روی فناوری هوش مصنوعی مولد است و انتظار دارد سرمایه‌گذاری شرکتش در این حوزه در بریتانیا افزایش یابد. مدیرعامل اپل همچنین توضیح داد هوش مصنوعی درحال حاضر با برخی از محصولات و خدمات این شرکت مثل سیستم تشخیص سقوط، تشخیص تصادف و تصحیح خودکار متن در iOS 17 ادغام شده است.

گفته می‌شود اپل در هر روز میلیون‌ها دلار برای تحقیقات مرتبط با هوش مصنوعی خود هزینه می‌کند. طبق گزارش‌ها این شرکت درحال توسعه‌ی چت‌بات جدیدی است که برخی مهندسان آن را Apple GPT می‌نامند و ظاهراً برای رقابت با ChatGPT شرکت OpenAI به‌میدان خواهد آمد.

دیدار تیم کوک با پرنسس و شاهزاده ولز
دیدار تیم کوک با پرنسس و شاهزاده ولز

کوک درحال حاضر برنامه‌ی خود را برای سفر به کشورهای اروپایی دنبال می‌کند. او روز گذشته از مدرسه‌ی ابتدایی سنت‌مری و فروشگاه جدید اپل در Bettersea Power Station بازدید و امروز نیز با شاهزاده و پرنسس ولز ملاقات کرد.

به‌نظر می‌رسد اقدام اپل برای استخدام نیروی‌کار جدید با سیل اخراج‌های دسته‌جمعی شرکت‌های بزرگ فناوری طی ماه‌های اخیر، در تضاد است. به‌عنوان مثال روز گذشته اعلام شد اپیک گیمز قصد دارد بیش‌از ۸۰۰ کارمند خود را اخراج کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *