اخبار

اپل کامپیوتر تمام‌شیشه‌ای می‌سازد؟

پتنت جدید اپل نشان می‌دهد که این شرکت همچنان به‌ فکر تولید آی‌مک با طراحی آینده‌نگرانه‌‌ی شیشه‌ای است.

اپل سال ۲۰۲۰ برای اولین‌بار درخواستی برای پتنت کامپیوتر تمام‌شیشه‌ای ثبت کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد غول فناوری اهل کوپرتینو به به‌روزرسانی حق‌ اختراع خود ادامه می‌دهد و دید آینده‌نگرانه‌ای به آی‌مک دارد. پتنت مذکور دردسترس قرار گرفته و اطلاعات تازه‌ای درباره‌ی آی‌مک شیشه‌ای اپل ارائه می‌دهند.

اپل اشاره می‌کند که کامپیوترهای رومیزی معمولی از مانیتور و ورودی‌های مختلف مثل ماوس و کیبورد بهره می‌برند. اکنون گواهی حق‌ اختراع این شرکت محصولی یکپارچه را نشان می‌دهد که به نمایشگر و ناحیه‌ی ورودی مجهز شده است.

پتنت اصلاح‌شده‌ی اپل نشان‌دهنده‌ی کامپیوتر All in one با ورودی‌های مختلف مثل حسگر لمسی، حسگر بیومتریک و… است و اجزای ورودی دیگر در بخش پایینی آن تعبیه شده‌اند.

سطح خارجی مک آینده‌نگرانه‌ی اپل می‌تواند بخش‌هایی برای ارائه‌ی خروجی‌ها، دریافت ورودی‌ها یا ترکیبی از آن‌ها داشته باشد. به‌عنوان مثال، طبق تصاویر فاش‌شده ناحیه‌ی بالایی دستگاه می‌تواند نمایشگر را در خود جا دهد؛ درحالی‌که بخش پایینی برای ورودی‌هایی مثل کیبورد در نظر گرفته شده است.

رندر مک شیشه ای اپل

طبق پتنت اپل، محفظه‌ی آی‌مک آینده می‌تواند از موادی مثل سرامیک، پلاستیک، شیشه، کامپوزیت یا ترکیبی از آن‌ها ساخته شود. به‌عنوان مثال، محفظه‌ی اصلی این محصول می‌تواند از شیشه‌ی یک‌تکه تشکیل شده باشد. علاوه‌براین، امکان دارد دستگاه مذکور به یک یا چند اسپیکر برای خروجی صدا مجهز شود.

حق‌ اختراع جدید اپل، نمونه‌ای از دستگاه الکترونیکی را نشان می‌دهد که شامل فرورفتگی‌ها و حاشیه‌ها و سایر ویژگی‌های فیزیکی است تا کاربر هنگام تایپ یا لمس ناحیه‌ی ورودی، بهتر با این بخش تعامل داشته باشد.

پتنت مک شیشه ای اپل

برای نمونه، بخش پایینی مک آینده‌ی اپل می‌تواند نواحی برجسته‌ای مثل برآمدگی‌ها را برای کلید‌ها ارائه دهد تا کاربر حسی شبیه تایپ روی کیبورد فیزیکی را تجربه کند. بدین‌ترتیب، کاربران هنگام نوشتن متن با کیبورد این نوع مک، مرز بین کلیدها را به‌راحتی تشخیص می‌دهند و به نگاه‌کردن به آن نیازی ندارند و درنتیجه، دقیق‌تر تایپ خواهند کرد.

علاوه‌بر‌این، در تصاویر پتنت جدید اپل مک‌ بوک را مشاهده می‌کنیم که به قسمت پایینی دسکتاپ آینده‌نگرانه‌ای این شرکت متصل شده است و بدین‌ترتیب، کاربر می‌تواند از کیبورد و ترک‌پد آن به‌عنوان ورودی استفاده کند.

به‌طور‌کلی، به‌روزرسانی پتنت اپل نشان می‌دهد که این شرکت به توسعه و بهبود آی‌مک ادامه می‌دهد و در تلاش است تا تجربه‌ی کاربری بهتری را برای کاربران خود به‌ارمغان آورد. این طراحی شیشه‌ای آینده‌نگرانه به‌احتمال زیاد توجه‌هات بسیاری را به خود جلب خواهد کرد و ممکن است در نسل‌های آینده آی‌مک استفاده شود؛ البته در این صورت ممکن است باعث افزایش قیمت ای مک درمقایسه‌با مدل‌های کنونی این محصول شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *