اخبار

کوالکام از تراشه اسنپدراگون 4 نسل 2 برای گوشی‌های اقتصادی رونمایی کرد

کوالکام جدیدترین تراشه‌اش برای گوشی‌های پایین‌رده و اقتصادی را معرفی کرد: اسنپدراگون 4 نسل 2. این چیپ از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و پیشرفت‌های قابل‌قبولی نسبت به نسل قبلی‌اش، یعنی اسنپدراگون 4 نسل 1 دارد.

طبق ادعای کوالکام، گوشی‌های مجهز به این تراشه شارژدهی بالایی خواهند داشت و به‌راحتی می‌توان یک روز با آن‌ها کار کرد. این چیپ همچنین از مودم 5G سریع‌تر نسبت به گذشته بهره می‌برد.

مشخصات اسنپدراگون 4 نسل 2

این چیپست به هسته‌های پردازشی Kryo کوالکام مجهز شده است و حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که کمی نسبت به نسل قبلی‌اش بیشتر است. این تراشه همچنین از جدیدترین فناوری شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می‌کند که می‌تواند 50 درصد ظرفیت باتری را در مدت‌زمان 15 دقیقه شارژ کند.

گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 4 نسل 2 می‌توانند نمایشگر با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس و رفرش ریت 120 هرتز داشته باشند. در بخش دوربین هم با بهبودهای قابل‌توجهی مانند لرزشگیر الکترونیکی، فوکوس خودکار سریع‌تر و کاهش تاری تصویر روبه‌رو هستیم. همچنین این تراشه نویز ویدیوهای ضبط‌شده با دوربین را هم کاهش می‌دهد.

اسنپدراگون 4 نسل 2

با توجه به اینکه در سال 2023 هستیم، باید هوش مصنوعی نقشی در این تراشه داشته باشد. در همین راستا، کوالکام تصمیم گرفته است که هوش مصنوعی را به ویژگی‌های دوربین اسنپدراگون ۴ نسل ۲ اضافه کند و شاهد قابلیت‌هایی مانند تنظیم نور مبتنی بر هوش مصنوعی برای عکاسی در محیط‌های تاریک و همچنین حذف نویزهای پس‌زمینه هستیم.

در بخش ارتباطات، با مودم 5G اسنپدراگون X61 روبه‌رو هستیم که سرعت بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین از شبکه‌ها و فرکانس‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 4 نسل 2 در ادامه سال جاری میلادی از راه می‌رسند و از همین حالا ویوو و ردمی استفاده از آن را تأیید کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *