«محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ محصولی همانند بازیهای دیجیتالی از مصرف بالای فرهنگی در کشور برخوردار نیست، گفت هماکنون ۳۴ میلیون گیمر در این حوزه فعال هستند.
به گزارش دیجیاتو و به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیمایش جدید بازیهای رایانهای و دیجیتالی در کشور گفت: «طبق نتایج این پیمایش، هماکنون ۳۴ میلیون گیمر در این حوزه فعال هستند که این تعداد نسبت به نتایج پیمایش سال ۱۳۹۸، حدود دو میلیون بازیکن افزایش داشته است.»
او با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۰ تعداد کل گیمرهای ایرانی با نرخ رشد ترکیبی سالیانه برابر با ۷ درصد روبهرو بوده است، گفت: «دلیل اصلی این رشد بازیهای موبایلی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت و دسترسی گستردهتر به موبایل و اینترنت است.»
رئیس هیئتامنای بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینکه هیچ محصولی مانند بازیهای دیجیتالی از مصرف بالای فرهنگی برخوردار نیست، گفت: «برهمیناساس باید با فرهنگسازی، بر ذائقهسازی گیمرهای بازیهای رایانهای و دیجیتال برنامهریزی کرد تا بتوان بیشترین نسبت را میان رشد فکری نسل کودک و نوجوان با هویت ملی و دینی ایجاد کرد.»
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه طبق نتایج پیمایش جدید، بیش از چهار میلیون گیمر بهصورت حرفهای بازیهای رایانهای و دیجیتالی انجام میدهند، گفت: «باید با تحلیل و بررسی دقیق نتایج این پیمایش به راهکارهای اساسی برای تحقق اهداف از پیش تعیینشده وزارت فرهنگ در دوره جدید در این حوزه دست پیدا کنیم.»
هفدهمین جلسه هیئتمدیره بنیاد ملی بازیهای رایانهای با دستور جلسه «ارائه برنامه تحولی بنیاد ملی بازیهای رایانهای در راستای سند تحول دولت مردمی و وزارت فرهنگ»، «هماهنگی در خصوص نمایشگاه بازیهای رایانهای در نمایشگاه فضای مجازی» و «ارائه آخرین پیمایش ملی مصرف بازیهای دیجیتال» در محل وزارتخانه برگزار شد.