اخبار

مایکروسافت فناوری VSR را برای اج معرفی کرد؛ افزایش وضوح ویدیوها با هوش مصنوعی

ماکروسافت

پس از اعلام این موضوع که اینتل درحال آماده‌سازی فناوری Video Super Resolution (VSR) برای مرورگر گوگل کروم است، اکنون مایکروسافت VSR خود را برای استفاده در مرورگر اج معرفی کرده است.

قابلیت جدید مرورگر اج: افزایش وضوح ویدیوها

 

قابلیت VSR جدید اج مایکروسافت از هوش مصنوعی برای افزایش وضوح تصاویر کمتر از 720p و حداقل 192 پیکسل مربع استفاده می‌کند. با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد این ویژگی با ویدیوهای دارای حفاظت مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) مانند محتواهای نتفلیکس و سایر سرویس‌های استریم، کاملاً سازگار نخواهد بود.

 

Edge VSR

 

درحال‌حاضر تنها نیمی از کاربرانی که شرایط استفاده از این ویژگی را دارند، به VSR مرورگر اج دسترسی خواهند داشت. بااین‌حال، زمانی که چنین قابلیتی در دسترس کاربران قرار گرفت، می‌توان با فلگ زیر آن را فعال کرد:

از دیگر شرایط موردنیاز برای استفاده از VSR می‌توان به برق متناوب اشاره کرد، بنابراین سیستم‌هایی که به‌صورت مستقیم با باتری کار می‌کنند نمی‌توانند به این قابلیت دسترسی داشته باشند.

بااین‌حال، مایکروسافت ظاهراً درحال کار روی پشتیبانی از چندین پردازنده گرافیکی و فناوری هیبریدی است، بنابراین این احتمال وجود دارد که در آینده گرافیک‌های مجتمع و مستقل بتوانند به‌طور هم‌زمان از آن استفاده کنند. همچنین ظاهراً غول ردموندی قصد دارد این قابلیت را برای کارت‌های گرافیک یکپارچه نیز ارائه کند.

پیشرفت هوش مصنوعی در چند وقت گذشته کاملاً مورد‌توجه شرکت‌های نرم‌افزاری قرار گرفته است و مایکروسافت نیز هوش مصنوعی ChatGPT را به موتور جستجوی بینگ و مرورگر اج اضافه کرد که می‌تواند به‌طور مستقیم به سؤالات شما پاسخ دهد و کمک کند تا خلاق‌تر باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *