اخبار

متا از ابزار هوش مصنوعی Emu برای ساخت استیکر در برنامه‌های چت رونمایی کرد

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در جریان رویداد Meta Connect 2023 با معرفی اولین تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی این شرکت که Emu نام دارد، تصویر جدیدی را برای چت‌ها ترسیم کرد.

Emu با محصولات متا مانند واتس اپ، اینستاگرام، Threads و مسنجر ادغام خواهد شد و متا می‌خواهد با وجود آن، کاربران بتوانند در چت‌های خود استیکرهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را ایجاد کنند. براساس گزارش‌های منتشر شده، زاکربرگ در جریان این رویداد ادعا کرد که تولید یک تصویر با Emu فقط «5 ثانیه» طول خواهد کشید.

ساخت استیکر با ابزار هوش مصنوعی متا

متا همچنین قصد دارد تا Emu را با Meta AI، دستیار اصلی آن که هم اکنون در نسخه بتا قرار دارد، ادغام کند تا کاربران بتوانند با کمک هوش مصنو‌عی تصاویر و پاسخ‌هایی را تولید کنند. به گفته زاکربرگ، این شرکت برای مدت طولانی در این مسیر قرار دارد و «طی ماه‌ها و سال‌های آینده» برنامه‌هایی برای یکپارچگی آن دارد.

زاکربرگ همچنین اشاره کرد که متا اکنون رویکرد آهسته‌تری نسبت به هوش مصنوعی در پیش گرفته است، هرچند نسبت به تأثیر آن «کاملاً خوشبین» است. او در این رابطه گفت:

«سال شگفت‌انگیزی برای هوش مصنوعی بوده است و هنوز در ابتدای راه خود قرار داریم. افراد زیادی وجود دارند که هنوز شانس استفاده از این LLMها یا پیشرفت‌های هوش مصنوعی را نداشته‌اند.»

متا قصد دارد تا Emu را در این ماه به طور گسترده در پلتفرم‌های چت خود عرضه کند.

غول شبکه‌های اجتماعی در جریان رویداد Meta Connect 2023 از نوآوری‌های دیگری نیز رونمایی کرد. از جمله آن‌ها می‌توان به یک ابزار هوش مصنوعی برای ویرایش تصاویر اینستاگرام اشاره کرد که با نوشتن متن، می‌توانند تغییراتی در تصاویر اعمال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *