اخبار

ایلان ماسک نمایش عنوان لینک‌های خبری را از شبکه اجتماعی ایکس حذف می‌کند

توییتر یا ایکس پیش‌تر یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای پیگیری اخبار بود و رسانه‌ها لینک مطالب خود را در این شبکه اجتماعی منتشر می‌کردند. اما به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک از این رویه راضی نیست و تصمیم به حذف عنوان خبر از لینک‌ها گرفته است. براین‌اساس، حالا لینک‌های خبری تنها تصویر اصلی خبر را نشان می‌دهند.

به گزارش فورچون، ایلان ماسک می‌خواهد عنوان اخبار را که پیش‌تر در پیش‌نمایش لینک‌های خبری دیده می‌شد، از ایکس حذف کند. این تغییر ظاهراً همین حالا در نسخه موبایل این اپلیکیشن رخ داده، اما هنوز در نسخه دسکتاپ اعمال نشده است.

به‌نظر می‌رسد که ماسک با این تغییر دو هدف را دنبال می‌کند. اول، حذف عنوان فضای بیشتری را در تایم‌لاین کاربران آزاد می‌کند و پست‌های بیشتری می‌توانند نشان داده شوند. ایلان ماسک می‌گوید این تصمیم باعث نمایش بهتر محتواها در این شبکه اجتماعی خواهد شد. درعین‌حال، مالک توییتر می‌خواهد خبرنگاران محتواهای خود را به‌طور مستقیم در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند.

چیزی که در نسخه جدید لینک اخبار در توییتر دیده خواهد شد

ایلان ماسک می‌خواهد خبرنگاران محتواهای خود را مستقیماً در ایکس منتشر کنند

او در پستی در همین رابطه نوشته است: «اگر خبرنگاری هستید که برای نوشتن، آزادی بیشتر و درآمد بالاتری می‌خواهید، مطالب خود را مستقیماً در این پلتفرم منتشر کنید.»

اقدام جدید ماسک در راستای سایر اقدامات قبلی او است که ظاهراً همگی در جهت جلوگیری از انتقال ترافیک به وب‌سایت‌های خبری رقیب است. چندی قبل در گزارشی گفته شده بود که توییتر با استفاده از سرویس t.co در انتقال کاربران به اینستاگرام، تردز و نشریاتی همچون نیویورک تایمز تأخیری چندثانیه‌ای ایجاد کرده بود تا شاید کاربر را از ورود به این سایت‌ها منصرف کند.

از طرف دیگر اما جبهه مقابل می‌گوید این تغییر می‌تواند از پدیده «کلیک‌بیت» (ClickBait) جلوگیری کند. در این روش، تولیدکنندگان محتوا سعی می‌کنند با عنوان‌های جنجالی و وسوسه‌برانگیز کاربران را به کلیک روی لینک‌های خود ترغیب کنند.

این تغییرات ایکس اگرچه کوچک به‌نظر می‌رسند، اما می‌توانند مایه ناامیدی برخی از تولیدکنندگان محتوا باشند که در سال‌های اخیر توییتر را به یکی از پایگاه‌های اصلی بازنشر محتواهای خود تبدیل کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *