اخبار

لاکهید مارتین همراه با دولت آمریکا دوقلوی دیجیتالی جو زمین را به کمک هوش مصنوعی می‌سازد

شرکت هوافضا آمریکایی «لاکهید مارتین» (Lockheed Martin) با همکاری اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA)، آژانس دولتی ایالات متحده، درحال توسعه نسخه کاملاً دیجیتال از جو زمین هستند که می‌تواند به‌صورت سه‌بعدی، داده‌های مربوط به آب‌و‌هوای فعلی را نشان دهد.

«لین مونتگومری»، دانشمند تحقیقاتی لاکهید مارتین به 9News می‌گوید:

«این محصول شبیه به Google Earth خواهد بود، اما تمام مشاهدات خود را تقریباً در زمان واقعی ارائه می‌کند. هدف ما این است که تمام داده‌ها را به‌گونه‌ای ترکیب کنیم که نشان‌دهنده آب‌وهوای واقعی باشد.»

آب و هوا

مدل پیش‌بینی آب‌و‌هوای لاکهید مارتین

مدل جدید، NOAA Earth Observing Digital Twin نام دارد و با محیط دیجیتال خود به‌عنوان یک دوقلو برای مدل اتمسفری فعلی عمل می‌کند. دانشمندان لاکهید مارتین با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی و همکاری با شرکت محاسباتی انویدیا، می‌تواند حجم زیادی از داده‌های مربوط به آب‌وهوا را در این مدل جمع‌آوری، ادغام و ترکیب کند.

هنگامی که این مرحله با موفقیت انجام شود، داده‌های به‌دست‌آمده به یک فرمت محاسباتی به نام Universal Scene Description (USD) منتقل می‌شوند تا شرکت پیکسار (Pixar) برای ساخت تصاویر سه‌بعدی از آن‌ها استفاده کند.

مونتگومری ادامه می‌دهد:

«بعد چهارم این مدل، زمان خواهد بود. به همین منظور، ما یک پنجره زمانی متحرک دوهفته‌ای نیز خواهیم داشت که در آن شما می‌توانید داده‌های گذشته را بررسی کنید.»

توسعه کامل این پروژه بیشتر از یک سال طول خواهد کشید، اما مونتگومری امیدوار است که بتوانند تا پاییز امسال نمونه اولیه آن را منتشر کنند.

انویدیا

یکی از مدیران انویدیا نیز درباره این مدل گفت که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. «دیون هریس»، مدیر محصول محاسباتی این شرکت، توضیح می‌دهد: «دوقلوهای دیجیتال به ما کمک می‌کنند تا سخت‌ترین چالش‌های علمی و زیست‌محیطی جهان را حل کنیم. ترکیب فناوری هوش مصنوعی لاکهید مارتین با Nvidia Omniverse، به محققان NOAA سیستم قدرتمندی برای بهبود پیش‌بینی آب‌و‌هوای جهان ارائه می‌کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *