اخبار

متا بعد از یک دهه، بخش مسئول ارائه اینترنت رایگان به مناطق محروم را تعطیل کرد

حدود ده سال قبل متا واحد Meta Connectivity را با هدف ارائه اینترنت رایگان به نقاط محروم از طریق پهپادها راه‌اندازی کرد و حالا متا کانکتیویتی به فعالیت خود پایان داده است.

برنامه بلندپروازانه متا این بود که بخش Meta Connectivity بتواند اینترنت رایگان را در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار دهد تا کاربران بتوانند از طریق آن به‌صورت انحصاری به فیس‌بوک و چند وب‌سایت دیگر دسترسی داشته باشند.

اخراج‌های ماه گذشته متا، باعث شد این واحد که در مقطعی روی توسعه سیستم اینترنت مبتنی بر ماهواره کار می‌کرد، عملاً نتواند به کار خود ادامه دهد. به‌نظر می‌رسد بقیه کارمندان این بخش که در برنامه تعدیل نیرو کار خود را از دست نداده‌اند، در بخش‌های دیگری از جمله زیرساخت و محصولات مشغول فعالیت شده‌اند.

اینترنت رایگان متا برای مناطق دورافتاده با هدف اتصال به فیسبوک

متا کانکتیویتی (Meta Connectivity) در سال ۲۰۱۳ با نام فیسبوک کانکتیویتی (Facebook Connectivity) کار خود را آغاز کرد. هدف این واحد ارائه اینترنت به افراد بیشتری در مناطق مختلف بود تا بتوانند از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. متا قصد داشت از طریق این واحد و با کمک پهپادهای خودران، اینترنت را به بخش‌هایی از جهان که دارای خدمات ضعیفی بودند، برساند. همچنین این واحد روی توسعه اینترنت‌رسانی مشابه استارلینک و با استفاده از ماهواره‌های مدار پایین زمین کار می‌کرد.

هنوز مشخص نیست که متا دقیقاً چه زمانی واحد متا کانکتیویتی را تعطیل کرده است. در هیاهوی اخراج ۱۱ هزار نیروی انسانی این شرکت، ظاهراً تعدادی از کارمندان این بخش نیز کار خود را از دست داده‌‌اند. با این وجود گفته می‌شود «دن رابینوویستی»، مدیر سابق متا کانکتیویتی هنوز در متا است، اما هنوز مشخص نیست به بخش دیگری منتقل خواهد شد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *