اخبار

سرپرست مرکز فناوری‌های راهبردی منصوب شد

به گزارش هلدینگ ICT – روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری طی حکمی میثم فرج‌الهی را به عنوان «سرپرست مرکز فناوری‌های راهبردی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است: «نظر به مراتب شایستگی و تجارب؛ به موجب این حکم شما را به عنوان سرپرست مرکز فناوری‌های راهبردی منصوب می‌کنم. با توجه به اهداف عالی این معاونت و لزوم برنامه‌ریزی و تحول در ارتقاء اقتصاد دانش بنیان کشور از شما انتظار می رود نسبت به انجام ماموریت‌های اصلی این مرکز اهتمام ویژه داشته باشید.

در این حکم آمده است: این ماموریت‌ها شامل «راهبری ستادهای توسعه فناوری پیشرفته با تمرکز ویژه بر فناوری‌های کاربردی نوظهور و اقتدارآفرین»، «معرفی ظرفیت‌های جدید فناورانه به زیست‌بوم نوآوری کشور با همکاری سایر بخش‌های معاونت»، «حمایت از شتابدهنده‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری با همکاری حداکثری بخش خصوصی و برنامه‌ریزی برای رشد پویا»، «ایجاد ارتباط موثر ستادهای توسعه فناوری پیشرفته و ستادهای توسعه اقتصاد بخشی برای توسعه فناوری هدفمند با همکاری بخش‌های مربوطه»، «حمایت هدفمند از توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی ساخت و تامین تجهیزات و مواد با شبکه‌سازی ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های علوم پایه و کاربردی» و «تعامل سازنده با بنیاد ملی نخبگان برای پرورش استعدادهای تاثیرگذار در حل مسائل کشور» می‌شود.

از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های دولت مردمی خواستارم. فرصت را غنیمت شمرده و از تلاش و زحمات جناب آقای حمید ذوالفقاری در طول تصدی این مسئولیت کمال تشکر و قدردانی را دارم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان سلامتی آرزومندم.

سرپرست مرکز فناوری‌های راهبردی منصوب شد

میثم فرج‌الهی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران؛ سوابق اجرایی چون «مدیریت مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت ایران»، «مسئول تاسیس و راه‌اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران»، «انجام بیش از 35 پروژه صنعتی در حوزه‌های فضایی، خودرو، مکاترونیک، سیستم‌های میکرو، بیو و هوش مصنوعی»، «انتشار بیش از 25 مقاله در مجلات و کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی»، «ثبت دو اختراع بین‌المللی با همکاری شرکت‌های خارجی»، « راهنمایی بیش از 15 پایان نامه کارشناسی ارشد و 25 سمینار کارشناسی ارشد»، «داوری چند مجله بین‌المللی خارجی» و «مدیر پروژه خودروی برقی شرکت جامع تحقیق و توسعه خودرو» را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.

از دیگر سوابق اجرایی ایشان می توان به «مدیریت بخش تضمین محصول مرکز تحقیقات ماهواره»، «مدیریت گروه مکانیک مرکز تحقیقات ماهواره»، «عضویت در کمیته علمی و اجرایی چند کنفرانس داخلی و بین‌المللی»، «همکاری علمی با چند دانشگاه خارجی در اروپا، استرالیا، امریکا»، «تاسیس و عضویت در هیات مدیره چند شرکت دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده»، «مدیریت عاملی شرکت قوای محرکه نور»، معاونت علمی بسیج اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران» و «گذراندن دوره فرصت مطالعاتی در دانشگاه‌های معتبر اروپایی مانند دانشگاه کمبریج انگلستان» اشاره کرد.

محقق دوره پسا دکتری دانشگاه علم و صنعت ایران (سال 97)، محقق دوره پسا دکتری دانشگاه تهران (سال 96) و فارغ التحصیلی دکتری مهندسی میکرو مکاترونیک از دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا نیز بخشی از سوابق علمی ایشان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *