اخبار

لپ‌تاپ‌های جدید MSI در ایران رونمایی شدند؛ از هیولای پرقدرت تا گزینه‌ای اقتصادی

MSI لپ‌تاپ‌های جدیدی برای بازار ایران رونمایی کرد که انواع سلایق را پوشش می‌دهند و غالباً محصولاتی گیمینگ و هیجان‌انگیزند.

MSI به‌مناسبت سی‌و‌هفتمین سالگرد بنیان‌گذاری‌اش، مراسم ویژه‌ای در هتل اسپیناس تهران برگزار کرد تا از نسل جدید لپ‌تاپ‌هایش پرده‌برداری کند. در کنفرانس مطبوعاتی MSI شاهد رونمایی مدل جدید لپ تاپ‌های سری Titan و Raider و Vector و Cyborg و Katana و Summit بودیم.

دفتر لپ‌تاپ‌های MSI در ایران به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا موقتاً فعالیت‌هایش را متوقف کرده بود. با اعلام امین پیله‌چی، دفتر لپ‌‌تاپ‌های MSI در ایران بار دیگر فعالیت‌هایش را از سر گرفته و این بار قصد دارد پررنگ‌تر از قبل در بازار ایران حضور داشته باشد. پیله‌چی که مدیر بازاریابی دفتر لپ‌تاپ‌های MSI در ایران است، به ارتباط مستحکم‌تر با رسانه‌های حوزه‌ی فناوری نیز اشاره کرد.

سخنرانی در کنفرانس ۱۴۰۲ شرکت MSI در تهران

ارسلان شکوری، مدیر بخش لپ‌تاپ‌های MSI در ایران، گفت که محصولات تولیدشده توسط این برند بالاترین رتبه‌ی رضایت‌مندی را در بین شرکت‌های تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ از نگاه سایت پی‌سی‌مگ دریافت کرده‌اند. به روایت شکوری، MSI در این زمینه حتی از اپل هم بالاتر است.

MSI در کنفرانس جدید از آغاز همکاری با برند AMG Motorsport (زیرمجموعه‌ی مرسدس بنز) خبر داد. به موجب این همکاری، مجموعه‌ی جدیدی از لپ‌تاپ‌های MSI در قالب خانواده‌ی Stealth در دسترس قرار می‌گیرند. این لپ‌تاپ‌های ویژه وارد بازار ایران نیز خواهند شد.

اهالی رسانه روی صندلی کنفرانس ۱۴۰۲ شرکت MSI در تهران

MSI اعلام کرد لپ‌تاپ جدید سری تایتان که از نورپردازی RGB و کیبورد مکانیکی چری استفاده می‌کند، به سیستم خنک‌کننده‌ی پرقدرتی مجهز شده که از چهار فن، هشت لوله‌ی حرارتی و ۶ محفظه‌ی خروج هوای گرم بهره می‌گیرد. این لپ‌تاپ به‌لطف قابلیت MUX Switch می‌تواند به‌هنگام اجرای بازی، از حداکثر ظرفیت گرافیک استفاده کند. MSI گفته است این لپ‌تاپ از پردازنده‌های قدرتمند نسل ۱۳ سری Core i9 بهره می‌گیرد.

دومین لپ‌تاپی که ام‌اس‌آی رونمایی کرد، مدل جدید Raider محسوب می‌شود که از سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته‌ای به نام Cooler Boost 5 استفاده می‌کند و فناوری‌های متنوعی نظیر MUX Switch دارد. MSI می‌گوید این لپ‌تاپ به رم DDR5-5600 مجهز است و از ۶ اسپیکر استفاده می‌کند.

لپ تاپ MSI Raider 2023 از نمای پشت و جلو

برند تایوانی MSI از لپ تاپ‌های VECTOR GP78 و VECTOR GP68 نیز پرده‌برداری کرده است که گرافیک انویدیا RTX 4080 Laptop دارند و از پردازنده‌ اینتل Core i7-13700HX استفاده می‌کنند. این لپ‌تاپ‌های رده‌بالا به حافظه ذخیره سازی SSD PCIe 5.0 و رم DDR5 نیز مجهزند.

MSI می‌گوید مدل جدید لپ تاپ Stealth افزون‌بر گیمرها برای کسانی که از لپ‌تاپ‌شان استفاده‌ی اداری دارند نیز کاربردی است. Stealth 15 A 13V به سیستم خنک‌کننده‌ی +Cooler Boost Trinity شامل سه فن و پنج لوله‌ی حرارتی با ساختار اشتراکی مجهز است. قوی‌ترین کانفیگ این لپ تاپ نمایشگر 4K OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد.

لپ تاپ MSI مدل سایبورگ ۱۵ از نمای بالا

MSI با لپ‌تاپ‌های سری CYBORG 15 گیمرهایی را هدف قرار می‌دهد که بودجه‌ی محدود دارند. محصولات سری CYBORG به گرافیک‌های RTX 4000 مجهزند و رم DDR5 و وای‌فای ۶ نیز دارند و ترک‌پد آن‌ها ۳۰ درصد بزرگ‌تر از نسل قبل شده است.

Summit E16 Flip یکی از هیجان‌انگیزترین لپ‌تاپ‌های جدید MSI است که برای استفاده‌ی تجاری کاربرد دارد و از طراحی جذابی استفاده می‌کند. این لپ‌تاپ به نمایشگر لمسی با لولای ۳۶۰ درجه مجهز است و از قلم لمسی نیز بهره می‌گیرد.

لپ‌تاپ Summit E16 Flip از پردازنده‌های نسل ۱۳ سری P استفاده می‌کند که مصرف انرژی پایینی دارند. ازطرفی، سیستم Dynamic Cooler Boost همواره بدنه‌ی لپ‌تاپ را خنک نگه می‌دارد. شارژدهی ۱۱٫۵ ساعته و گرافیک مجزا جزو دیگر مشخصات Summit E16 Flip است.

لپ تاپ MSI Flip 360 2023 از نمای پشت و جلو

بر اساس اعلام MS، در حال حاضر صرفاً کانفیگ‌هایی از لپ‌تاپ‌های این شرکت که پردازنده‌ی اینتل دارند، وارد بازار شده‌اند. قبل از رونمایی این محصولات، شماری از لپ‌تاپ‌های MSI را با پردازنده AMD دیده بودیم. MSI می‌گوید به‌زودی لپ‌تاپ‌های جدیدی با پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی AMD در ایران عرضه می‌کند.

قیمت لپ تاپ MSI بسته به نوع مدل‌ها تنوع دارد تا مردم با انواع بودجه‌ها بتوانند سراغ خرید این محصولات بروند. فعلاً قیمت لپ تاپ های جدید به‌طور دقیق اعلام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *