اخبار

اپرا نیز ظاهراً می‌خواهد محصولات خود را با ChatGPT ادغام کند

در چند وقت گذشته چت‌بات ChatGPT مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته و حتی مایکروسافت آن را به مرورگر Edge و موتور جستجو بینگ خود اضافه کرد. اکنون گفته می‌شود که مرورگرهای وب اپرا، از جمله Opera GX نیز ممکن است به‌زودی این سیستم هوش مصنوعی را دریافت کنند.

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط CNBC و Neowin، شرکت مادر اپرا یعنی Kunlun Tech قصد دارد تا برنامه هوش مصنوعی بسیار محبوب OpenAI یعنی ChatGPT را به محصولات خود اضافه کند. البته به طور دقیق مشخص نیست که این سیستم به کدام محصولات این شرکت اضافه خواهند شد یا اینکه این تصمیم برای مرورگرهای وب Opera و Opera GX نیز در نظر گرفته شده یا خیر.

رقابت شرکت‌های حوزه فناوری در زمینه هوش مصنوعی ChatGPT

اپرا

این گزارش در حالی منتشر شده که شرکت‌های حوزه فناوری و به‌ویژه مایکروسافت و گوگل نبرد سختی در زمینه هوش مصنوعی را آغاز کرده‌اند. همانطور که گفتیم، ردموندی‌ها ChatGPT را به بینگ و اج اضافه کرده‌اند و گوگل قصد دارد رقیب آن، یعنی هوش مصنوعی Bard را به موتور جستجوی خود اضافه کند. همچنین شرکت‌های چینی بایدو و علی‌بابا نیز اعلام کرده‌اند که در حال توسعه رقیب ChatGPT هستند.

براساس آخرین داده‌های ارائه شده توسط Statcounter، اپرا در بازار مرورگرهای دسکتاپ سهم 3.41 درصدی را در اختیار دارد که در بین مرورگرهای اصلی کمترین میزان است. رتبه‌های اول تا سوم به ترتیب در اختیار کروم، اج و سفاری است. بنابراین اضافه کردن نسخه اختصاصی این شرکت از ChatGPT به مرورگرهای آن می‌تواند سهم اپرا در بازار مرورگرهای وب دسکتاپ را افزایش دهد، به‌خصوص اگر تجربه بهتری نسبت به رقبا خود ارائه کند.

البته در حال حاضر همه چیز در یک حد یک حدس و گمان است، زیرا به‌طور دقیق نمی‌دانیم که کدام یک از محصولات Kunlun Tech این برنامه هوش مصنوعی را دریافت خواهند کرد، اما با توجه به تعداد مرورگرهایی که قبلاً این کار را انجام داده‌اند، منطقی به نظر می‌رسد که مرورگر اپرا نیز به ChatGPT مجهز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *