اخبار

شبکه 6G چینی به رکورد انتقال داده بی‌سیم ۱۰۰ گیگابیت برثانیه دست یافت

چین در توسعه‌ی شبکه‌ی 6G به پیشرفت چشم‌گیری دست یافته و رکورد انتقال داده‌ی بی‌سیم ۱۰۰ گیگابیت برثانیه را ثبت کرده است.

شبکه‌های بی‌سیم با سرعتی بسیار بالا در حال پیشرفت هستند و اگرچه هنوز نواحی بسیار زیادی در سرتاسر جهان هنوز به خدمات 5G دسترسی ندارند، اما محققان از همین‌ حالا در توسعه‌ی 6G به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست یافته‌اند. چین به سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در فناوری‌های جدید شهرت دارد و اکنون شرکتی به نام No. 25 در این کشور به نقطه‌ عطف بسیار مهمی در روند توسعه‌ی شبکه‌ی 6G رسیده و رکورد انتقال داده‌ی بی‌سیم ۱۰۰ گیگابیت برثانیه را ثبت کرده است.

مؤسسه‌ی No. 25 چین اعلام کرد برای اولین‌بار، انتقال داده‌ی بی‌سیم را در سطح فرکانس تراهرتز انجام داده است. این پیشرفت می‌تواند مسیر توسعه‌ی شبکه‌های 6G سریع‌تر و کارآمدتر را هموار کند.

با افزایش میزان تقاضا برای دسترسی به راهکارهای ارتباطی سریع‌تر، به باندهای فرکانسی بالاتر نیاز داریم. ارتباط تراهرتز فناوری بسیار پیشرفته‌ای است که می‌تواند پهنای‌باند موردنیاز برای انتقال سریع داده‌ها را فراهم کند و همین ویژگی باعث می‌شود به یکی از اجزای مهم شبکه‌های 6G تبدیل شود. همان‌طور که گیزموچاینا می‌نویسد، شبکه‌های استاندارد مبتنی‌بر فیبر نوری با چالش‌هایی مثل هزینه‌های بالا، زمان طولانی برای پیاده‌سازی و استقرار و عدم انعطاف‌پذیری مواجه هستند. انتظار می‌رود فناوری‌ بی‌سیم در آینده بیشتر مورد استفاده قرار گیرد و بیش‌از ۶۲ درصد از ایستگاه‌های اصلی جهان تا سال ۲۰۲۳ از آن استفاده کنند.

دستاورد مؤسسه‌ی No. 25 چین در ارتباطات تراهرتز شامل استفاده از آنتن‌های پیشرفته‌ای می‌شود که برای استفاده‌ی حداکثری از پهنای‌باند طراحی شده‌اند. این پیشرفت می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد که ازجمله می‌توان به انتقال سریع داده‌ با پهنای‌باند کوتاه‌بُرد و همچنین انتقال داده با سرعت بسیار بالا بین دستگاه‌های اکتشافی فضایی اشاره کرد. این روش ارتباطی همچنین قابلیت‌های موردنیاز برای کمک به اکتشافات اعماق فضا و توسعه‌ی فضاپیماهای جدید دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *