اخبار

چگونه با هوش مصنوعی Kaiber ایده‌های خود را به ویدیو تبدیل کنیم؟

در ماه‌های اخیر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی متعددی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند که امکان تبدیل متن به تصویر را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. اما اگر بخواهید پا را یک پله فراتر بگذارید، می‌توانید به سراغ هوش مصنوعی Kaiber بروید که امکان تبدیل متن به ویدیو را فراهم می‌سازد. در مطلب پیش‌رو به سراغ امکانات و قابلیت‌های این سرویس در کنار نحوه تبدیل ایده‌ها به ویدیو خواهیم رفت.

هوش مصنوعی Kaiber چیست؟

هوش مصنوعی Kaiber مانند ابزارهای تبدیل متن به عکس کار می‌کند و با استفاده از یادگیری ماشینی در گذشته توانسته است حجم انبوهی از فریم‌ها را پردازش کند. به همین دلیل اکنون می‌تواند با داشتن ورودی، فریم‌های جدید را در اختیار کاربران قرار دهد. البته انعطاف‌پذیری آن کمتر از ابزارهای مبتنی بر تصویر است و کاربر قدرت مانور محدودتری هنگام توصیف جزئیات خواهد داشت.

مثل اغلب سرویس‌های مشابه، هوش مصنوعی Kaiber فعلاً تنها در قالب نسخه تحت وب در دسترس قرار دارد و خبری از اپلیکیشن موبایل مختص به آن نیست. البته امکان استفاده از وب سایت این سرویس در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها هم وجود دارد و به خوبی برای استفاده در صفحه نمایش‌های کوچک، بهینه‌سازی شده است.

تبدیل متن به ویدیو در Kaiber چگونه صورت می‌گیرد؟

اگر تجربه استفاده از سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را داشته باشید، حتماً می‌دانید که بیشتر آن‌ها از اعتبار داخلی برای ارائه خدمات به کاربران خود بهره می‌برند و وب سایت Kaiber هم از همین قاعده پیروی می‌کند. برای تبدیل متن به ویدیو از طریق هوش مصنوعی Kaiber تنها کافی است تا مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برای شروع یک مرورگر روی کامپیوتر، گوشی یا تبلت خود باز کرده و پس از تایپ‌کردن آدرس Kaiber.ai کلید Enter را بزنید.
  • در صفحه باز شده، روی گزینه Sign Up در گوشه بالایی سمت راست پنجره کلیک کنید.
تبدیل متن به ویدیو
  • داخل صفحه جدید تب Sign Up را انتخاب کرده و پس از تایپ کردن آدرس ایمیل و رمز عبور مورد نظر خود، روی کلید Sign Up در پایین صفحه بزنید.
  • رمز عبور انتخاب شده باید حداقل از ۸ کاراکتر تشکیل شده و یک حرف بزرگ و کوچک یا یک کاراکتر ویژه درون آن بکار رفته باشد.
  • درخواست خواندن اطلاعات پروفایل خود را در مرحله بعدی تایید کرده و به صندوق دریافت ایمیل خود مراجعه کنید.
  • یک ایمیل از سوی Kaiber جهت تایید هویت برای شما ارسال شده است که با کلیک روی لینک قرار گرفته در داخل آن، می‌توانید حساب کاربری خود را فعال کنید.
تبدیل متن به ویدیو
  • در صورت علاقه می‌توانید به جای استفاده از ایمیل جدید و رمز عبور، از حساب کاربری گوگل خود جهت استفاده از سرویس Kaiber کمک بگیرید. به این منظور تنها کافی است تا روی گزینه Sign up with Google کلیک کنید.
  • بعد از ساخت حساب کاربری و ورود به آن، روی گزینه Create Video در گوشه بالایی سمت راست صفحه کلیک کنید.
تبدیل متن به ویدیو
  • اکنون به مهم‌ترین قسمت هوش مصنوعی Kaiber می‌رسیم که فرایند تبدیل متن به ویدیو در آن صورت می‌گیرد.
  • در میان موارد سمت چپ صفحه، اولین گزینه با نام Upload image قرار گرفته است که برای بارگذاری تصویر کاربرد دارد.
  • هوش مصنوعی می‌توانید از این تصویر به عنوان ایده اولیه استفاده کند و ویدیو شما را حول آن ایجاد نماید. البته این قسمت اختیاری است و می‌توانید هیچ تصویری را آپلود نکنید.
  • دومین گزینه تحت عنوان Settings برای تنظیم مدت زمان ویدیو (Duration) و نسبت تصویر ویدیو (Aspect Ratio) در نظر گرفته شده است.
  • حداکثر مدت زمان قابل انتخاب ۳۰ ثانیه و حداقل میزان آن هم ۵ ثانیه است. هرچه این مقدار طولانی‌تری باشد، اعتبار بیشتری جهت ایجاد ویدیو از حساب کاربری شما کسر خواهد شد.
  • نسبت‌های تصویر رایج مانند ۹ به ۱۶ (استوری و تیک تاک)، ۱۶ به ۹ (یوتیوب) و ۱ به ۱ (پست اینستاگرام) هم قابل انتخاب هستند.
تبدیل متن به ویدیو
  • با کلیک روی گزینه Select a Subject در پنل سمت چپ، می‌توانید ایده‌ای که می‌خواهید به ویدیو تبدیل کنید را وارد کنید.
  • تعدادی ایده آماده در پایین عنوان Describe the Subject در سمت راست نمایش داده می‌شوند؛ اما می‌توانید با کلیک روی کادر I’ll type my own ایده دلخواه را تایپ کنید.
  • پس از کلیک روی گزینه Select a Style در سمت چپ صفحه هم می‌توانید استایل مورد نظر خود را برای ویدیو انتخاب کنید. این قسمت هم مانند بخش قبلی شامل ایده‌های آماده می‌شود؛ اما می‌توانید استایل دلخواه را هم تایپ کنید.
  • مقابل عبارت Credits Cost مقدار اعتبار مورد نیاز برای تبدیل متن به ویدیو فعلی نمایش داده می‌شود. هرچه مدت زمان ویدیو طولانی‌تر باشد، اعتبار زیادتری هم لازم خواهید داشت.
  • برای ادامه کار روی کلید Generate Preview Frames کلیک کنید تا چندین پیش‌نمایش از متن و گزینه‌های انتخاب شده، ساخته شود. ساخت پیش‌نمایش ممکن است تا حداکثر ۳۰ ثانیه به طول بکشد. در صورتی که یک عکس برای ساخت ویدیو بارگذاری کرده باشید، به جای این گزینه با Generate Video مواجه خواهید شد.
تبدیل متن به ویدیو
  • در صفحه Preview Frames می‌توانید چندین پیش‌نمایش ساخته شده توسط هوش مصنوعی Kaiber را مشاهده کنید و با کلیک روی هر کدام از آن‌ها، فرایند ساخت ویدیو را ادامه دهید.
  • در کنار هر فریم، یک آیکن دانلود قرار گرفته است که با کلیک روی آن امکان ذخیره فریم به صورت جداگانه روی حافظه داخلی دستگاه خود را خواهید داشت.
  • اگر از فریم‌های ساخته شده رضایت ندارید، می‌توانید گزینه Go Back To Prompt در گوشه بالایی سمت چپ صفحه را انتخاب کرده و به قسمت قبلی برگردید. سپس دوباره اقدام به ساخت فریم‌های پیش‌نمایش جدید کنید. توجه داشته باشید که این کار از اعتبار حساب شما کم نخواهد کرد.
تبدیل متن به ویدیو
  • بعد از انتخاب فریم پیش‌نمایش دلخواه، فرایند تبدیل متن به ویدیو شروع خواهد شد و ممکن است حداکثر تا ۳ دقیقه طول بکشد. این مدت زمان به طول ویدیو و پیچیدگی دستور وارد شده بستگی دارد.
  • در آخر می‌توانید ویدیو کامل خود را مشاهده کنید. همچنین با کلیک روی گزینه Download Video امکان ذخیره آن به شکل آفلاین وجود خواهد داشت. با کلیک روی کلید Share Video هم امکان به اشتراک‌گذاری لینک آن را در پلتفرم‌های مختلف دارید.
  • ویدیوهای ساخته شده توسط کاربران طرح رایگان دارای واترمارک خواهند بود و امکان حذف آن‌ها در داخل سرویس Kaiber وجود ندارد؛ اگرچه در اغلب موارد می‌توانید با کراپ کردن ویدیو، واترمارک را از قاب خارج کنید.
تبدیل متن به ویدیو

در بالا تمامی موارد لازم برای تبدیل متن به ویدیو به کمک هوش مصنوعی Kaiber ذکر شد. اگر قصد ساخت ویدیو دیگری را داشته باشید، می‌توانید دوباره روی گزینه Create Video در گوشه سمت راست کلیک کنید یا گزینه Make Another در گوشه سمت چپ را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

شایان ذکر است که هر کاربر پس از عضویت در سایت Kaiber تنها ۵۰ اعتبار رایگان به شکل هدیه دریافت خواهد کرد و ساخت هر ویدیو به حداقل ۵ واحد نیاز دارد؛ پس بهتر است اعتبار خود را به درستی مصرف کنید. البته در هر ماه، اعتبار کاربران دوباره بازگردانی می‌شود. همچنین اگر قصد دارید ویدیوهای ایجاد شده منطبق با تصورات شما باشد، بهتر است حتماً یک عکس برای ایده‌برداری در اختیار هوش مصنوعی Kaiber قرار دهید؛ در غیر این صورت می‌توانید از خروجی‌های خلاقانه این سرویس کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *