اخبار

شایعه ای که هواوی آن را رد کرد

به گزارش هلدینگ ICT – در سال 2020، دقیقاً یک سال از روزی که ایالات متحده هوآوی را در لیست نهادهای تحریمی قرار داد، وزارت بازرگانی ایالات متحده یک تغییر قانون صادرات جدید در مورد تراشه ها را صادر کرد. قانون جدید مانع از این می شود که ریخته گری هایی که از فناوری آمریکایی استفاده می کنند، تراشه ها را به هواوی ارسال کنند. حتی تراشه‌های Kirin خود این شرکت که توسط واحد نیمه‌رسانای HiSilicon این شرکت طراحی شده‌اند، به دلیل قوانین صادرات جدید نمی‌توانند به شرکت ارسال شوند.

کوالکام مجوزی از ایالات متحده دریافت کرد تا نسخه های 4G آخرین چیپست خود را برای هواوی ارسال کند.

در نهایت، هوآوی موجودی تراشه‌های Kirin خود را تکمیل کرد و ایالات متحده به کوالکام اجازه داد تا تراشه‌های قدرتمند Snapdragon 8+ Gen 1 را به این شرکت عرضه کند، اما این تراشه‌ها برای کار با سیگنال‌های 4G ساخته شده‌اند. Mate 50 و Mate 50 پرو که اخیراً منتشر شده اند با این چیپست ها تغذیه می شوند که به معنای عدم اتصال 5G است، اما راهی برای دور زدن این موضوع وجود دارد. شرکتی به نام Soyealink در حال فروش یک قاب برای سری Mate 50 است که به تلفن ها اجازه می دهد به سیگنال های 5G متصل شوند.

تراشه‌های Kirin هوآوی همیشه مورد توجه علاقه‌مندان تلفن قرار می‌گرفت اما هواوی شایعه‌ای مبنی بر بازگرداندن SoC Kirin خود برای سری P60 در سال 2023 را رد کرد.

این کیس ها با قیمتی معادل 113 دلار فروخته می شوند و 5G را از شبکه های مستقل زیر 6 گیگاهرتز برای همه مدل های خط Mate 50 ارائه می کنند. شایعاتی مبنی بر بازگشت تراشه‌های Kirin هوآوی در سال 2023 وجود دارد، اما در بیانیه‌ای که در صفحه Weibo خود (این یک سایت رسانه اجتماعی واقع در چین است)، این شرکت عرضه یک چیپ‌ست جدید موبایل Kirin را در سال آینده رد کرد.

شایعه تراشه Kirin جدید برای سری پرچمداران 2023 P60 در ماه جولای منتشر شد و ظاهرا قرار بود این تراشه با استفاده از گره فرآیند 14 نانومتری تولید شود. این تراشه ها را می توان توسط بزرگترین کارخانه ریخته گری SMIC چین تولید کرد. این کارخانه ریخته‌گری به‌طور تصادفی می‌تواند سفارش‌های هواوی را با یک گره فرآیند کوچک‌تر از 14 نانومتر تکمیل کند. هرچه گره فرآیند کوچکتر باشد، اندازه ترانزیستور کوچکتر می شود و به تعداد بیشتری از آنها اجازه می دهد تا در داخل یک تراشه قرار بگیرند و به قطعه قدرت و کارایی انرژی بیشتری می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *