اخبار

هکرها و مجرمان در محیط متاورس رخنه کردند

به گزارش هلدینگ ICT – سازمان بین‌المللی پلیس جنایی، با نام مستعار اینترپل، “متاورز پلیس جهانی” خود را به عنوان بخشی از تلاشی برای آموزش اعضای پلیس در دنیای مجازی راه اندازی کرده است.

هفته گذشته، اینترپل از آنچه که می‌گوید «اولین متاورس» است که به طور خاص برای اجرای قانون در سراسر جهان طراحی شده است، رونمایی کرد. در این بیانیه آمده است که “Interpol Metaverse” به افسران سراسر جهان ابزارهایی را برای به اشتراک گذاری دانش برون مرزی از طریق آواتارها و آموزش جامع در تحقیقات پزشکی قانونی و سایر فعالیت‌های پلیسی ارائه می‌دهد.

اینترپل همچنین یک گروه متخصص در متاورس ایجاد کرده است تا نگرانی‌های اجرای قانون در مورد دنیای مجازی جدید را نشان دهد. اینترپل هشدار داد: “جنایتکاران در حال حاضر شروع به بهره برداری از Metaverse کرده اند.”

با افزایش تعداد کاربران Metaverse و توسعه بیشتر فناوری، فهرست جرایم احتمالی تنها به طور بالقوه شامل جرایم علیه کودکان، سرقت داده‌ها، پولشویی، کلاهبرداری مالی، جعل، باج‌افزار، فیشینگ، و تجاوز جنسی و آزار و اذیت می‌شود. این سازمان هشدار داد: «برای اجرای قانون، برخی از این تهدیدها احتمالاً چالش‌های مهمی را به همراه خواهند داشت، زیرا همه اعمالی که در دنیای فیزیکی جرم انگاری می‌شوند، در صورت ارتکاب در دنیای مجازی جرم محسوب نمی‌شوند.»

متاورس در مراحل اولیه خود است، اما شرکت‌های بزرگ فناوری اکنون با هدست‌های واقعیت مجازی، نرم‌افزار، محتوا و محیط‌ها، بخشی از ساختار آن هستند. فراتر از بازی و شبکه های اجتماعی، نوید کنفرانس مجازی در تجارت، فرآیندهای طراحی و آزمایش، خرده فروشی و مانند اینترنت گسترده تر، جرم و جنایت را دارد.

گارتنر پیش‌بینی می‌کند که تا سال 2027، 40 درصد از شرکت‌های بزرگ از ترکیب web3 و AR در پروژه‌هایی که در متاورس انجام می‌شوند استفاده خواهند کرد. مدان اوبروی، مدیر اجرایی فناوری و نوآوری اینترپل، گفت: «متاورس این پتانسیل را دارد که همه جنبه‌های زندگی روزمره ما را با پیامدهای عظیمی برای اجرای قانون متحول کند».

به گفته اینترپل، مجرمان نیز شروع به استفاده از متاورس کرده اند. این سازمان هفته گذشته گزارش روند جهانی جرم و جنایت خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد 70 درصد از افسران مجری قانون از 195 کشور عضو آن انتظار دارند حملات باج افزار و فیشینگ طی سه تا پنج سال آینده افزایش یابد.

مجریان قانون همچنین در مورد «جرم به عنوان خدمات» مالی مانند ابزارهای پولشویی دیجیتال، اما همچنین به خطر افتادن ایمیل‌های تجاری، کلاهبرداری جعل هویت مدیر عامل، کلاهبرداری های تجارت الکترونیک و کلاهبرداری سرمایه گذاری نگران هستند.  ژنرال یورگن استاک، دبیر اینترپل گفت: “برای بسیاری، متاورس به نظر می رسد که آینده ای انتزاعی را بشارت می‌دهد، اما مسائلی که مطرح می‌کند مواردی هستند که همیشه اینترپل را برانگیخته اند – حمایت از کشورهای عضو ما برای مبارزه با جرم و جنایت و ایمن تر کردن جهان، مجازی یا غیر مجازی، برای کسانی که در آن زندگی می کنند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *