اخبار

اپل با سرمایه‌گذاری در پنل‌های microLED سامسونگ را نقره‌داغ می‌کند؟

اپل واچ‌های سال ۲۰۲۵ احتمالاً اولین محصولات اپل خواهند بود که به نمایشگرهای‌ microLED ساخت این شرکت مجهز می‌شوند.

اپل از مدتی قبل تحقیق‌وتوسعه در فناوری نمایشگرهای microLED را آغاز کرده؛ زیرا به‌نظر می‌رسد بهترین پنل‌های OLED و miniOLED از این تکنولوژی بهره می‌برند.

اپل حتی برخی از تجهیزات تولید نمایشگرهای مبتنی‌بر فناوری microLED خود را طراحی کرده و در این زمینه با ال‌جی دیسپلی وارد همکاری شده است. هدف نهایی غول فناوری اهل کوپرتینو، استفاده از نمایشگرهای miciLED در آیفون و کاهش وابستگی به صفحه‌نمایش‌های سامسونگ است زیرا برند کره‌ای درحال‌حاضر اکثر نمایشگرهای موردنیاز اپل را تولید می‌کند و یکی از پیشگامان صنعت OLED محسوب می‌شود.

microLED پیکسل‌هایی دارد که هرکدام به‌طور جداگانه روشن می‌شوند و این ویژگی به افزایش کنتراست و عمق رنگ مشکی در نمایشگرهای OLED کمک می‌کند. البته microLED برخلاف OLED، ماده‌ی آلی نیست و این یعنی مشکل سوختگی ندارد. پنل‌های microLED همچنین نازک‌تر از نمونه‌های OLED هستند و مصرف انرژی کمتری دارند. ابعاد بسیار کوچک تراشه‌های میکرو LED همچنین امکان ترکیب مؤثرتر حسگرهای دیگر از جمله اثر انگشت زیرنمایشگر را فراهم می‌کند.

از آنجا که نمایشگر معمولاً یکی از گران‌ترین اجزای آیفون است، اپل با تولید صفحه‌نمایش‌های موردنیاز خود می‌تواند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند و حاشیه‌ی سودش را افزایش دهد.

همان‌طور که 9to5Mac اشاره می‌کند، تولید نمایشگرهای microLED، فرایند پیچیده‌ای است و اپل احتمالاً برای دستیابی به هدف خود با چالش‌های مختلفی مواجه خواهد شد. فناوری microLED سازنده‌ی آیفون هنوز در مراحل اولیه است و امکان دارد این شرکت اولین نمایشگرهای اختصاصی خود را سال ۲۰۲۵ برای اپل واچ عرضه کند. اپل درحال‌حاضر در ایالات‌ متحده، تایوان و ژاپن، مشغول انجام تحقیقات روی فناوری microLED است.

اگر اپل به فناوری microLED دست یابد، اپل واچ احتمالاً اولین محصولی خواهد بود که از نمایشگرهای جدید این شرکت بهره خواهد برد؛ زیرا تولید صفحه‌نمایش‌های microLED با ابعاد کوچک، آسان‌تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *