اخبار

مدیاتک با همکاری شیائومی، از تراشه Dimensity 8200 اولترا رونمایی کرد

تراشه‌ی Dimensity 8200 Ultra، باعث می‌شود گوشی‌های هوشمند آینده، عملکرد چشمگیر و قابلیت‌های عکاسی جذابی ارائه دهند.

مدیاتک با هدف تولید تراشه‌ای بسیار کارآمد و قدرت عکاسی و فیلم‌برداری عالی با شیائومی همکاری کرده است. اکانت رسمی شیائومی در ویبو تأیید کرد اولین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده‌ی Dimensity 8200 Ultra، شیائومی Civi 3 خواهد بود.

Dimensity 8200 Ultra براساس فرایند پیشرفته‌ی ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است و از چهار هسته‌ی Cortex A78 و چهار هسته‌ی Cortex A55 بهره می‌برد. این سیستم-روی-چیپ قدرتمند امتیاز درخورتوجه ۹۰۰ هزار را در معیار آنوتو به‌دست آورد.

همکاری مدیاتک و شیائومی باعث شده است تراشه‌ی Dimensity 8200 Ultra از نظر قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری بهبودهای درخورتوجهی دریافت کند. شیائومی در الگوریتم‌ها و فناوری‌های عکاسی تجربه دارد و قبلاً دستاوردهای خود را در این زمینه به‌نمایش گذاشته است. از طرف دیگر مدیاتک از نظر تخصص فنی در زمینه‌ی عکاسی، تجربه‌ی بسیار زیادی دارد.

معماری باز Dimensity، ادغام یکپارچه میان پلتفرم مدیاتک و قابلیت‌های عکاسی شیائومی را آسان می‌کند. Imaging Brain شیائومی شامل الگوریتم‌های پیشرفته‌ی عکاسی است که عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌هایی مثل ثبت تصاویر پرتره، عکاسی سریع، عکاسی در نور شب و غیره دارد. این شرکت برای انطباق آسان Imaging Brain با پلتفرم موبایلی Dimensity، لایه‌ی بین پلتفرمی جدیدی ساخته که به‌روزرسانی‌های آینده را نیز تسهیل خواهد کرد.

گیزموچاینا می‌نویسد بهینه‌سازی Dimensity 8200 اولترا با Imaging Brain به شیائومی اجازه می‌دهد از حداکثر ظرفیت این تراشه بهره ببرد و در نتیجه گوشی‌های با توان پردازش تصویر عالی، عملکرد بهبودیافته ارائه دهد که مصرف انرژی کمتری نسبت به مدل‌های قبلی خود خواهند داشت. این اقدام همچنین باعث می‌شود ۳۸ ویژگی عکاسی برای اولین‌بار به پلتفرم موبایلی Dimensity اضافه شود که سرعت بالاتر و مصرف‌ انرژی بهینه‌تر را به‌ ارمغان می‌آورد.

چن جان‌هونگ، معاون واحد تجاری ارتباطات بی‌سیم مدیاتک می‌گوید نسبت به گوشی‌های هوشمند آینده بسیار هیجان‌زده است و اعلام کرد تراشه‌ی Dimensity 8200 Ultra با بهبود عملکرد و ارائه‌ی قابلیت‌های استثنایی در عکاسی، مشتریان را شگفت‌زده خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *