اخبار

آمازون ظاهراً در حال ساخت یک چت‌بات هوش مصنوعی برای جستجو است

طبق گزارش‌های منتشر شده، ظاهراً آمازون در حال کار روی یک تجربه مکالمه‌محور و تعاملی جدید برای بخش جستجو خود است تا به کاربران کمک کند، پاسخ سوال‌های خود درباره محصولات را پیدا کنند، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند و پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده‌ای دریافت کنند.

براساس گزارش بلومبرگ، آمازون در اطلاعیه مربوط به فرصت شغلی جدید خود نوشته است:

«درست مانند مرورگر Mosaic که سه دهه پیش تعامل با اینترنت را آسان‌تر کرد، این نیز تحولی برای جستجو خواهد بود که یک بار در طول نسل اتفاق خواهد افتاد.»

تلاش آمازون برای توسعه یک چت‌بات از چندین نظر قابل درک به‌نظر می‌رسد. هنگامی که کاربران به دنبال خرید چیزی با پارامترهای خاص هستند، وجود یک چت‌بات می‌تواند نقطه شروع خوب و مفیدی باشد. از سویی دیگر، شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، در چند وقت گذشته تجربه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود برای جستجو را معرفی کرده‌اند و آمازون مطمئناً نمی‌خواهد هیچ جایگاهی در زمینه خرید را از دست بدهد. بنابراین معرفی یک چت‌بات توسط این شرکت منطقی به نظر می‌رسد.

با این حال، مشخص نیست که این تجربه جدید واقعاً چه زمانی ممکن است منتشر شود یا چگونه خواهد بود. زمانی که وب‌سایت ورج به دنبال اطلاعات بیشتر درباره این چت‌بات بود، «کری برتولینو» سخنگوی آمازون به‌سادگی اعلام کرد:

«ما به‌طور قابل‌توجهی در حال سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی مولد در سرتاسر کسب‌و‌کار خود هستیم.»

در همین رابطه، اخیراً اسناد محرمانه‌ای از آمازون فاش شده بود که به ساخت یک ربات هوش مصنوعی جدید با نام رمز «برنهام» (Burnham) اشاره داشتند. براساس گزارش‌های منتشر شده، این ربات کاملاً مانند یک دستیار عمل خواهد کرد و به کاربران در انجام برخی کارهای منزل مانند پیدا کردن اشیای گمشده یا برقراری تماس اضطراری کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *