اخبار

ایلان ماسک: استارشیپ 6 تا 8 هفته دیگر برای پرتاب بعدی خود آماده خواهد بود

فضاپیمای استارشیپ شرکت اسپیس‌ایکس به‌عنوان قدرتمندترین موشکی که تا‌به‌حال ساخته شده است، چند روز پیش اولین مأموریت آزمایشی خود را انجام داد که درنهایت منجر به انفجار آن شد. شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک در آن زمان با انتشار بیانیه‌ای دلیل انفجار استارشیپ را اعلام کرد و اکنون ماسک گفته است که این موشک شش تا هشت هفته دیگر می‌تواند پرواز آزمایشی دیگری داشته باشد.

«نتیجه این پرواز آزمایشی تقریباً با چیزی که انتظار داشتم، مطابقت داشته است و حتی شاید کمی فراتر از انتظارات من بود.»

ماسک در ادامه با خوشحالی اعلام کرد که استارشیپ در جریان این حادثه آسیب بسیار اندکی داشته است؛ هرچند آماده‌سازی زیرساخت‌های موردنیاز برای یک پرتاب دیگر «شش تا هشت هفته» طول می‌کشد.

اسپیس ایکس

نظر ناسا درباره آینده استارشیپ

ناسا که مستقیماً در آزمایش پرواز استارشیپ نقش نداشته است، در موفقیت کلی آن سهم عمده‌ای دارد. آژانس فضایی آمریکا قصد دارد در مأموریتی به نام آرتمیس III که سال 2025 انجام خواهد شد، فضانوردان خود را با این موشک به ماه پرتاب کند.

«بیل نلسون»، مدیر ناسا، اخیراً در جریان جلسه مالی این شرکت در مقابل کمیته مجلس نمایندگان گفت:

«امروز به شما گزارش می‌دهم که اسپیس‌ایکس همچنان می‌گوید بازسازی سکوی پرتاب آن‌ها حداقل دو ماه طول می‌کشد و درهمین‌حال، حدود دو ماه طول می‌کشد تا دومین فضاپیمای خود را آماده پرتاب کند.»

در جریان این مأموریت آزمایشی، فضاپیمای استارشیپ با بوستر سوپر‌هوی اسپیس‌‌ایکس به فضا پرتاب شد. دقایقی پس از بلندشدن، انتظار می‌رفت فضاپیما از بوستر جدا شود، اما این موشک قدرتمند در طول آزمایش پرواز با خرابی و آتش‌گرفتن چندین موتور مواجه شد. این امر درنهایت باعث شد ارتفاع آن کاهش پیدا کرده و سقوط کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *