اخبار

شرکت راجرز با همکاری اسپیس‌ایکس و Lynk، ارتباط موبایل با ماهواره را به کانادا می‌برد

شرکت راجرز امروز اعلام کرد که با اسپیس‌ایکس و Lynk Global وارد همکاری شده است تا برای مناطق دورافتاده کانادا که معمولاً به شبکه دسترسی ندارند، امکان اتصال گوشی‌های موبایل به ارتباط ماهواره‌ای را فراهم کند.

«تونی استفیری»، مدیرعامل شرکت راجرز می‌گوید: «موارد اورژانسی صبر نمی‌کنند و این یکی از دلایلی است که باعث شده سرمایه‌گذاری کنیم تا مطمئن شویم که کانادایی‌ها همیشه می‌توانند از هر نقطه کانادا به 911 دسترسی داشته باشند.» 911 شماره‌ای است که برای برقراری ارتباط با مرکز فوریت‌ها استفاده می‌شود.

با این همکاری، پوشش ماهواره‌ای قرار است برای بزرگراه‌های دورافتاده، مناطق حیات‌وحش، پارک‌های ملی و نواحی شمالی در دسترس قرار بگیرد. راجرز تاکنون چندین آزمایش فنی را در مناطق دورافتاده بریتیش کلمبیا با ماهواره‌های Lynk انجام داده است و به‌زودی آزمایش‌های منطقه آتلانتیک کانادا را شروع می‌کند.

ارتباط ماهواره‌ای مستقیم در کانادا می‌تواند بسیار مهم باشد

«لیسا بیر»، وزیر خدمات شهروندی بریتیش کلمبیا می‌گوید: «زمانی که این پروژه تکمیل شود، این رویکرد جدید و خلاقانه برای ارائه خدمات در دور از دسترس‌ترین مناطق استان ما، ایمنی افراد و نیروهای امدادی را در بریتیش کلمبیا و سراسر کانادا افزایش خواهد داد.»

راجرز تأیید کرده است که به همکاری نزدیک با نهادهای قانونی ادامه می‌دهد تا تأییدیه‌های لازم برای فعال‌سازی سرویس ارتباط ماهواره‌ای خود را دریافت کند. این شرکت مدعی است که سرویس ارتباط ماهواره‌های Lynk به موبایل در سال 2024 توسعه می‌یابد؛ اما هنوز تاریخی برای راه‌اندازی سرویس ارتباط ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس اعلام نشده است.

راجرز تابستان پارسال به‌دلیل قطعی گسترده شبکه از سمت دولت و رگولاتورها مورد انتقادات شدیدی قرار گرفت. آن‌ها حالا با این دو همکاری می‌خواهند از وقوع چنین مشکلاتی که مانع از دسترسی مردم به کمک‌های امدادی می‌شود، جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *