اخبار

روسیه تا سال 2028 به حضور خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی ادامه می‌دهد

ناسا اعلام کرد که روسیه رسماً موافقت کرده است تا سال 2028 در ایستگاه فضایی بین‌‌المللی (ISS) بماند.

لازم به ذکر است که ایالات‌متحده، ژاپن، کانادا و کشورهای عضو آژانس فضایی اروپا (ESA) قبلاً توافق کرده بودند که تا سال 2030 به کار خود در ISS ادامه دهند.

تنش روسیه و ایالات‌متحده بر سر ایستگاه فضایی بین‌المللی

پس از اینکه ایالات‌متحده و سایر کشورها روسیه را به‌دلیل حمله به اوکراین تحریم کردند، «دیمیتری روگوزین»، مدیر سابق روسکوسموس، تهدید کرد که همکاری با همتایان غربی در ایستگاه فضایی را متوقف خواهد کرد. روگوزین در آن زمان گفت:

«معتقدم که احیای روابط عادی بین شرکا در ایستگاه فضایی بین‌المللی و سایر پروژه‌ها تنها با رفع کامل و بدون قید و شرط تحریم‌های غیرقانونی امکان‌پذیر است.»

درحالی‌که روسکوسموس اکنون موافقت کرده به همکاری با شرکای دیگر ISS ادامه دهد، تنش بین روسیه و ایالات‌متحده باعث شده است تا ناسا برای احتمال ترک ایستگاه فضایی توسط این کشور آمادگی داشته باشد. ناسا و کاخ سفید سال گذشته برنامه‌هایی را برای بیرون‌کشیدن فضانوردان از ایستگاه (درصورت خروج ناگهانی روسیه از پروژه) و همچنین حفظ ایستگاه بین‌المللی بدون پیشرانه‌های روسی اعلام کرده بودند.

طبق گزارش‌های قبلی، شرکت‌های فضایی خصوصی نیز برای کمک به حفظ ا‌یستگاه فضا‌یی فراخوانده شده‌اند و بوئینگ نیز تیمی از مهندسان خود را برای پیداکردن راه کنترل ایستگاه فضایی بین‌المللی بدون نیاز به پیشرانه‌های روسیه مسئول کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *