اخبار

جریمه نیم‌میلیون‌دلاری گوگل به‌دلیل نمایش اطلاعات اشتباه

یک قاضی کانادایی می‌گوید گوگل به‌دلیل نمایش مقاله‌ای که به یک تاجر ادعای کودک‌آزاری وارد می‌کرد، موظف است جریمه پرداخت کند.

اسناد دادگاه اعلام می‌کنند یک تاجر برجسته در آمریکا و کانادا متوجه شده که شماری از مشتریانش هیچ اشتیاقی به ادامه‌ی همکاری با او ندارند. در همین راستا تاجر موردبحث وارد گوگل شد و نام خودش را جست‌و‌جو کرد. او در سال ۲۰۰۷ این جست‌و‌جو را انجام داد و متوجه شد سایتی به نام RipoffReport در سال ۲۰۰۶ ادعا کرده این تاجر به کودک‌آزاری محکوم شده است. مدیر سایت RipoffReport با درخواست تاجر برای حذف گزارش مذکور مخالفت کرد و خواستار ارائه‌ی مدرک شد.

آ‌ن‌طور که فون‌آرنا می‌نویسد، ماه گذشته یک قاضی کانادایی در حکمی اعلام کرد گوگل باید ۵۰۰٬۰۰۰ دلار کانادا (معادل حدوداً ۳۷۰٬۰۰۰ دلار آمریکا) جریمه به تاجر موردبحث پرداخت کند. قاضی عظیم‌الدین حسین می‌گوید حذف نشدن پست یادشده مصداق نقض قوانین کانادا است.

قاضی حسین می‌گوید گوگل به دفعات درخواست‌های فرد شاکی را نادیده گرفته و گفته است که کاری از دستش برنمی‌آید. گوگل گفته است که می‌تواند هایپرلینک مقاله را در نسخه‌ی کانادایی موتور جست‌و‌جو حذف کند، نه نسخه‌ی آمریکایی. در سال ۲۰۱۱ دیوان عالی کانادا در پرونده‌ی غیرمرتبط حکمی صادر کرد که به هایپرلینک‌ها ارتباط داشت و گوگل پس از صدور حکم مجددا هایپرلینک را فعال کرد.

فرد شاکی پس از مشاهده‌ی گزارش نادرست سراغ گوگل رفت و از این شرکت خواست که پیدا شدن پست توسط افراد دیگر را سخت‌تر کند. گوگل گفت که بر اساس قوانین آمریکا اجازه‌ی حذف لینک را ندارد. ماده‌ی ۲۳۰ قانون نجابت ارتباطات آمریکا به‌صراحت اعلام می‌کند شرکتی نظیر گوگل مسئول محتواهای متفرقه نیست.

شاکی پرونده خواستار دریافت ۶ میلیون دلار جریمه از گوگل شده بود اما در نهایت قاضی جریمه‌ی ۵۰۰٬۰۰۰ دلاری در نظر گرفت. قاضی همچنین اعلام کرد گوگل باید تمامی لینک‌های مرتبط‌ به مقاله‌ی حاوی ادعاهای نادرست را در استان کبک کانادا غیرفعال کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *