اخبار

فناوری DirectStorge مایکروسافت حالا بارگذاری بازی‌ها در هارد دیسک را هم سریع‌تر می‌کند

مایکروسافت نسخه 1.2 فناوری DirectStorage را با یک ویژگی جذاب منتشر کرد. این نسخه می‌تواند سرعت بارگذاری بازی‌ها در هارد دیسک (HDD) را هم افزایش دهد. تا پیش از این، فناوری مایکروسافت تنها برای حافظه SSD از نوع NVMe کاربرد داشت، اما حالا کاربران با HDD هم می‌توانند از آن بهره ببرند.

همیشه بخشی از فناوری DirectStorge روی هارد دیسک‌ها کار می‌کرد، اما توسعه‌دهندگان مجبور بودند از روش‌های جداگانه‌ای برای NVMe و HDD استفاده کنند که همین موضوع، فرایند پشتیبانی از API توسعه‌یافته برای SSDهای سریع را پیچیده می‌کرد.

پشتیبانی DirectStorge از هارد دیسک‌ها

با DirectStorage 1.2 توسعه‌دهندگان حالا می‌توانند از کد یکسان برای حافظه‌های SSD و HDD استفاده کنند. بنابراین حالا این فناوری از حالت بافر برای انتقال دیتا از هارد دیسک به گرافیک استفاده می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند این حالت را برای بازی‌های نصب‌شده روی HDDها فعال کنند تا با افزایش سرعت مواجه شوند.

مایکروسافت همچنین فرایند خارج‌کردن بافت‌ها از حالت فشرده در GPU را هم بهبود داده است تا در DirectStorage 1.2 سریع‌تر باشد. خارج‌کردن از حالت فشرده GPU اولین‌بار در اواخر سال گذشته میلادی نسخه 1.1 معرفی شد تا بازی‌ها وظایف مربوط به خارج‌کردن موارد مختلف از حالت فشرده را به‌جای CPU، به دوش GPU بیندازند.

اگرچه تغییرات مدنظر مایکروسافت می‌تواند عملکرد بازی‌ها را بهبود دهد، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که توسعه‌دهندگان چه زمانی به‌طور گسترده شروع به استفاده از آن می‌کنند. فناوری مایکروسافت زمان بارگذاری یا همان لودینگ بازی‌ها را تقریباً 30 درصد بهبود می‌دهد. درحال‌حاضر انویدیا، AMD و اینتل از فناوری مایکروسافت پشتیبانی می‌کنند، بنابراین انتظار داریم به‌زودی بازی‌های زیادی با DirectStorage سازگار شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *