اخبار

چین برای کنترل ماهواره‌های دشمن یک سلاح سایبری می‌سازد

براساس یک گزارش اطلاعاتی فاش‌شده آمریکا، چین درحال ساخت سلاح‌های سایبری پیشرفته‌ای برای کنترل ماهواره‌های دشمن است تا از این طریق بتواند در زمان جنگ، از انتقال داده یا نظارت توسط آن‌ها جلوگیری کند.

طبق گزارش آرس تکنیکا، ایالات متحده ارزیابی می‌‌کند که هدف اصلی چین از توسعه این قابلیت که می‌تواند ماهواره‌های دشمن را کنترل یا سرقت کند، کنترل اطلاعات است که پکن از آن به عنوان یک «حوزه جنگی کلیدی» یاد کرده است. در این سند محرمانه آمده است که چین با وجود این سلاح سایبری، می‌تواند «کنترل یک ماهواره را در دست بگیرد و عملکرد آن در ارتباطات، تسلیحات یا سیستم‌های اطلاعاتی، نظارتی، شناسایی را مختل کند.»

فریب ماهواره‌های دشمن

سلاح چین ظاهراً سیگنال‌هایی که ماهواره‌های دشمن از اپراتورهای خود دریافت می‌کنند را شبیه‌سازی می‌کند و از این طریق، آن‌ها را فریب می‌دهد.

در بخش دیگری از این اسناد گفته شده که چین اهداف بسیار پیشرفته‌تری را دنبال می‌کند. به گفته کارشناسان مربوطه، آن‌ها قصد دارند در برنامه‌های آینده خود راهی برای از بین بردن قابلیت ماهواره‌ها برای ارتباط با یکدیگر، ارسال سیگنال و دستورات به سیستم‌های تسلیحاتی یا ارسال داده‌های الکترونیکی پیدا کنند.

مقامات نظامی ایالات متحده هشدار داده‌اند چین در توسعه فناوری فضایی نظامی ازجمله در ارتباطات ماهواره‌ای پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. ژنرال «بی. چنس سالتزمن»، فرمانده نیروی فضایی ایالات متحده، ماه گذشته به کنگره گفته بود که پکن برای تحقق اهداف فضایی خود و تبدیل‌شدن به بزرگ‌ترین قدرت این حوزه تا سال 2045، شدیداً به‌دنبال قابلیت‌های ضدفضایی است.

او به کنگره گفته بود:

«چین با هدف مختل‌کردن، تخریب یا نابودی قابلیت‌های فضایی ما به سرمایه‌گذاری‌های خود در این فناوری ادامه می‌دهد.»

سالتزمن گفت که ارتش چین تاکنون 347 ماهواره را با هدف نظارت، ردیابی، هدف‌گیری و حمله به نیروهای آمریکایی مستقر کرده است که 35 مورد از آن‌ها طی شش ماه گذشته پرتاب شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *