اخبار

متا می‌خواهد از هوش مصنوعی مولد برای ساخت تبلیغات استفاده کند

متا قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی از هوش مصنوعی مولد برای ساخت تبلیغات شرکت‌ها استفاده کند.

‌درحالی‌که شرکت‌های بزرگ فناوری درحال رقابت با یکدیگر برای عرضه ابزارهای مولد هو‌ش مصنوعی هستند، چند شرکت مانند اپل و متا تاکنون در این رابطه سکوت کرده‌اند. اکنون شرکت تحت رهبری «مارک زاکربرگ» اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی از هوش مصنوعی مولد برای ساخت تبلیغات شرکت‌ها استفاده کند.

«اندرو باسورث»، مدیر ارشد فناوری متا، در مصاحبه‌ای با Nikkei Asia، اعلام کرد که این شرکت انتظار دارد بتواند ابزارهایی را برای ایجاد تبلیغات با هوش مصنوعی معرفی کند که سایر شرکت‌ها با کمک آن می‌توانند تصاویر متفاوتی بسازند. او به این نشریه گفت:

«انتظار دارم که امسال شاهد برخی از آن‌ها باشیم. ما به‌تازگی تیم جدید هوش مصنوعی مولد را ایجاد کرده‌ایم. آن‌ها بسیار شلوغ هستند و من به‌همراه مارک زاکربرگ و کریس کاکس [مدیر ارشد محصول] بیشترین وقت خودمان را در آن سپری می‌کنیم.»

متا

در ماه گذشته، زاکربرگ از تشکیل تیم جدیدی تحت مدیریت «کریس کاکس» برای کار روی محصولات هوش مصنوعی برای اینستاگرام و واتس‌اپ خبر داده بود. در اطلاعیه این شرکت گفته شده بود که آن‌ها درحال آزمایش چت مبتنی بر هو‌ش مصنوعی در واتس‌اپ و مسنجر به‌همراه فیلترهایی برای اینستاگرام هستند.

ساخت جهان‌های مجازی توسط هوش مصنوعی مولد

درحالی‌که تلاش‌های متا درزمینه متاورس طوری که انتظار می‌رفت به نتیجه‌ای نرسید، به‌نظر می‌رسد که این شرکت همچنان از ایده ساخت جهان‌های مجازی از طریق هو‌ش مصنوعی مولد استقبال می‌کند. باسورث به Nikkei همچنین اعلام کرد که مدل‌های زبان بزرگ مانند GPT-4 از OpenAI و PaLM از گوگل به ساخت مدل‌های سه‌بعدی کمک می‌کنند؛ زیرا فقط باید آن‌ها را توصیف کرد.

تبلیغات متا

او در این رابطه گفت:

«در گذشته ساخت یک دنیای سه‌بعدی به اطلاعات گرافیک کامپیوتری و برنامه‌نویسی زیادی نیاز داشت. در آینده ممکن است بتوانید دنیایی را که می‌خواهید بسازید، توصیف کنید تا مدل زبان بزرگ آن جهان را برای شما ایجاد کند. بنابراین چیزهایی مانند تولید محتوا را برای افراد بیشتری در دسترس‌تر می‌کند.»

درحالی‌که متاورس همچنان در برنامه‌های بلندمدت شرکت نقش دارد، کسب درآمد بیشتر از تبلیغات احتمالاً نیاز فعلی متا محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *