اخبار

مدیاتک واحد تولید مودم‌های 4G و 5G اینتل را تصاحب کرد

اینتل کسب‌وکار تولید مودم‌های 5G خود را به مدیاتک واگذار کرد اما همچنان به ارائه‌ی راهکارهای ارتباطی برای لپ‌تاپ‌ها ادامه خواهد داد.

اینتل در راستای استراتژی IDM 2.0 و خروج از مشاغلی که با این برنامه سازگاری ندارند، در سکوت خبری به فعالیت‌های کسب‌وکار شبکه‌ی بی‌سیم خود (WWAN) پایان داد. این اقدام از مدتی قبل در دست بررسی بوده است و شرکت به‌زودی مذکور تولید مودم‌های 4G و 5G را متوقف خواهد کرد. البته تیم آبی همچنان به ارائه‌ی فناوری‌های ارتباطی مودم‌های مدیاتک روی پردازنده‌های خود ادامه خواهد داد.

درحالی‌که هر روز شاهد افزایش بسترهای ارتباطی در سرتاسر جهان هستیم، احتمال دارد راهکارهای ارتباطی برای شرکت‌هایی مثل اینتل به محصولات تجاری تبدیل شوند. اینتل درسال ۲۰۱۹ نیز کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند و تبلت 4G و 5G خود را به اپل فروخت و اکنون باقی‌مانده‌ی این واحد را به مدیاتک واگذار کرده است. مدیاتک با استفاده از فناوری‌های مودم‌های رایانه‌ی شخصی اینتل می‌تواند راهکارهای ارتباطی را برای انواع دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی مثل محصولات مرتبط با اینترنت اشیا، لپ‌تاپ‌ها و غیره ارائه دهد.

با اینکه اینتل کسب‌وکار مودم‌های گوشی‌های هوشمند خود را به اپل واگذار کرد، اما پتنت‌های مهم 4G و 5G را همچنان در اختیار داشت و به ساخت مودم‌های مبتنی‌بر این فناوری‌های ارتباطی برای لپ‌تاپ‌ها ادامه داد. این شرکت حتی در مقطعی تصمیم گرفت برای تولید مودم‌های جدید، با مدیاتک و فیبوکام همکاری کند.

اینتل اکنون قصد دارد فناوری ساخت مودم 5G را به مدیاتک و فیبوکام بفروشد. اگرچه این شرکت تصمیم دارد تا ماه جولای از بازار 5G خارج شود، اما تیم کوچکی از این شرکت در زمینه‌ی نرم‌افزاری به مدیاتک کمک خواهند کرد. به‌ نوشته‌ی TomsHardware، انتقال فناوری‌های تیم آبی به مدیاتک تا ماه می تکمیل خواهد شد و به‌نظر نمی‌رسد این اقدام تأثیری بر درآمدزایی اینتل داشته باشد. شرکت‌هایی که از راهکارهای 5G این شرکت استفاده می‌کنند نیز به‌منظور ارائه‌ی به‌روزرسانی‌ها و ارتقا محصولات خود، به همکاری با مدیاتک ادامه خواهند داد.

اریک مک لافلین، معاون GM Wireless Solutions اینتل با انتشار بیانیه‌ای گفت: «از آنجا که اولویت ما ادامه‌ی سرمایه‌گذاری در استراتژی IDM 2.0 است، تصمیم دشواری برای خروج از کسب‌وکار WWAN برای LTE و 5G گرفته‌ایم. ما با شرکای تجاری خود همکاری خواهیم کرد تا از انتقال یکپارچه‌ی این واحد به مدیاتک اطمینان حاصل کنیم و مشتریان بتوانند همچنان از فناوری‌های ما در رایانه‌های شخصی استفاده کنند.»

شاید کسب‌وکار مودم‌های 4G و 5G برای اینتل خیلی سودآور نباشد. علاوه‌براین بازار رایانه‌های شخصی طی سال‌های اخیر رشد خیلی زیادی را تجربه نکرده است و به‌همین منطقی به‌نظر می‌رسد که تیم آبی این کسب‌وکار را به مدیاتک واگذار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *