اخبار

گوگل دسترسی توسعه‌دهندگان به مدل هوش مصنوعی PaLM را ممکن کرد

مدل زبانی بزرگ PaLM مشابه مدل‌های زبانی سری GPT ساخت شرکت OpenAI یا مدل‌های LLaMA شرکت متا است.

هوش مصنوعی بیش از هر زمان دیگری در مرکز توجه قرار دارد و حالا گوگل تصمیم گرفته است که دسترسی توسعه‌دهندگان به یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌های زبانی هوش مصنوعی خود به نام PaLM را فراهم کند. غول موتور جستجوی جهان در کنار انتشار یک API برای PaLM، از چندین ابزار سازمانی هم رونمایی کرده که کسب‌وکارها به کمک آن‌ها می‌توانند با دستورات زبانی ساده، متن، تصاویر، کد، ویدیو و صدا تولید کنند.

دسترسی توسعه‌دهندگان به هوش مصنوعی PaLM

گوگل برای اینکه توسعه‌دهندگان راحت‌تر بتوانند با PaLM کار کنند، یک اپ جدید در کنار API این مدل منتشر کرده که MakerSuite نام دارد که از طریق آن می‌توان مدل‌های شخصی‌سازی‌شده ساخت. به گفته گوگل، تنظیم مدل‌ها برای ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی از طریق مرورگر هم امکان‌پذیر است.

گوگل در کنار انتشار API مدل PaLM، پشتیبانی هوش مصنوعی زایا در پلتفرم Vertex AI را هم گسترش داده است؛ پلتفرمی که برای کمک به کسب‌وکارها برای آموزش و استقرار مدل‌های یادگیری ماشینی طراحی شده است. Vertex امکان دسترسی به مدل‌های ساخت Google Research و دیپ‌مایند را فراهم کند.

درنهایت گوگل یک پلتفرم جدید به نام Generative AI App Builder معرفی کرده است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که تجربه‌های جدید مانند بات‌ها، رابط‌های کاربری چت، موتورهای جستجوی شخصی‌سازی‌شده، دستیارهای دیجیتالی و موارد دیگر را سریعاً در اختیار کاربران قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *