اخبار

نماینده مجلس از دولت خواست تا تمام برندهای تلفن همراه را رجیستر کند

نماینده مجلس اعتقاد دارد اگر عدم رجیستر برخی برندها به‌دلیل تصمیم دولت برای افزایش مالیات واردات این گوشی‌هاست، آن را عملی کند.

نماینده مردم تهران در مجلس، عدم رجیستر برخی برندهای موبایل را رویه‌ای اشتباه از سوی دولت دانست. رضاخواه اعتقاد دارد این اقدام موجب بی‌نظمی و نارضایتی مردم شده است، ازهمین‌رو از دولت خواست تا همه گوشی‌ها را رجیستر و ثبت سفارش کند.

«دولت رویه اشتباهی برای رجیستر‌نکردن برخی از برندهای تلفن همراه در پیش گرفته که این باعث بی‌نظمی شده است. اگر دولت قصد افزایش مالیات برای این گوشی‌های تلفن همراه را دارد، اعلام کند؛ نه اینکه این تلفن‌های همراه را رجیستری نکند و باعث نارضایتی مردم شود.»

 

وی بار دیگر با تأکید بر بی‌نظمی پیش‌آمده، اظهار داشت دولت باید همه گوشی‌های تلفن همراه مورد‌نیاز مردم را رجیستر و ثبت سفارش کند: «اگر هم می‌خواهد مالیات واردات را اضافه کند، اشکالی ندارد.»

این سخنان از سوی نماینده مجلس درحالی مطرح می‌شود که چند تن از نمایندگان، همچون رئیس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 خواستار ممنوعیت واردات آیفون به کشور شده‌ بودند. این موضوع که البته به اردیبهشت‌ماه امسال بازمی‌گردد، سرانجام برای سری جدید آیفون عملی شده است.

بااین‌وجود، وزیر ارتباطات و برخی دیگر از نمایندگان مجلس با این تصمیم مخالفت کرده‌اند.

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس طی بررسی لایحه بودجه سال 1402، با پیشنهاد دولت موافقت و حقوق ورودی واردات گوشی همراه خارجی بالای 600 دلار را 15 درصد تعیین کرده‌اند. عوارض این گوشی‌ها در سال جدید نسبت به 1401، سه درصد افزایش را تجربه خواهد کرد که با توجه به نرخ فعلی دلار، رقم قابل‌توجهی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *