اخبار

یکی از اولین‌ها در دنیا؛ کلمبیا یک جلسه دادگاه را به‌طور کامل در متاورس برگزار کرد

یک دادگاه در کلمبیا در اقدامی نوآورانه، جلسه استماع پرونده‌ای مربوط به شکایت از پلیس را در فضای متاورس شرکت متا برگزار کرد.

یک دادگاه کلمبیایی به یکی از اولین دادگاه‌های دنیا تبدیل شد که یک جلسه استماع را در فضای متاورس برگزار کرد و امید دارد که در آینده هم آزمایش‌هایی را با فناوری واقعیت مجازی داشته باشد. این دادگاه در پلتفرم Horizon Workrooms شرکت متا انجام شد و به اعضای جلسه اجازه داد تا با آواتارهای دیجیتالی در کنار یکدیگر حاضر شوند.

به گزارش رویترز، قانون‌گذاران کلمبیا به‌تازگی یک جلسه استماع دوساعته را در متاورس برگزار کردند تا به بررسی پرونده‌ای درخصوص شکایت یک اتحادیه حمل‌ونقل از پلیس بپردازند. طی این جلسه، وکلا با هدست واقعیت مجازی به فضای متاورس رفتند و جریان دادگاه هم از طریق یک پخش زنده اینترنتی در یوتوب به نمایش گذاشته شد.

برگزاری دادگاه در متاورس می‌تواند فواید خاصی داشته باشد

«ماریا ویکتوریا کوئینونز»، قاضی دادگاه مگدالنا در کلمبیا، درباره این آزمایش می‌گوید: «استفاده از فناوری اطلاعات در پیشبرد رویه‌های قضایی با هدف تسهیل و تسریع این فرایندها انجام می‌شود.» کوئینونز مدعی است که این تجربه فراتر از تماس‌های تصویری بوده.

ادامه رسیدگی به این پرونده هم به‌صورت جزئی در متاورس انجام می‌شود و احتمالاً رأی نهایی آن از طریق همین فناوری اعلام خواهد شد. قاضی دادگاه مگدالنا می‌گوید: «این یک آزمایش آکادمیک است تا نشان دهد که استفاده از این فناوری ممکن است.» او احتمال استفاده از این فناوری در پرونده‌های بعدی را رد نمی‌کند.

بااین‌حال، اقبال عمومی نسبت به این رویه چندان مناسب نبوده است و 70 درصد از بینندگان این دادگاه نسبت به آن ابراز نارضایتی کرده‌اند. «خوان داوید گوتیرز»، استاد سیاست‌های عمومی دانشگاه روزاریو، می‌گوید برای استفاده از متاورس در رویه‌های قضایی هنوز مسیر درازی در پیش است: «برای انجام این کار به سخت‌افزاری نیاز دارید که افراد کمی آن را در اختیار دارند و این قضیه پرسشی را درباره دسترسی‌پذیری به عدالت و برابری مطرح می‌کند.»

کوئینونز با پذیرش این نقد می‌گوید درباره هزینه‌ها و دسترسی‌پذیری به این فناوری می‌توان بحث کرد؛ اما متاورس می‌تواند به‌ویژه در پرونده‌های خشونت که طرفین مایل به حضور فیزیکی با شخص دیگر در یک مکان نیستند، مفید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *