اخبار

هجوم کتاب‌های نوشته‌شده با ChatGPT به فروشگاه آمازون؛ نویسندگان نگران هوش مصنوعی هستند

هوش مصنوعی حالا رؤیای نویسندگی را برای کاربران محقق می‌کند، اما خیلی‌ها نگران این رویه‌اند.

نام هوش مصنوعی ChatGPT ظاهراً به‌عنوان نویسنده حداقل 200 کتاب در فروشگاه کیندل آمازون ثبت شده است. بااین‌حال، احتمالاً کتاب‌های بسیار بیشتری با کمک این چت‌بات نوشته و منتشر شده‌اند و این مسئله نیاز به توجه به موضوع نوشتن با هوش مصنوعی و ابهامات اخلاقی تولید محتوا با این ابزارها را دوچندان می‌کند.

کتاب شیکلر با نام The Wise Little Squirrel: A Tale of Saving and Investing یک کتاب 30 صفحه‌ای است که با قیمت 2.99 دلار در نسخه دیجیتالی و 9.99 دلار در نسخه چاپی به فروش می‌رسد. شیکلر از ماه ژانویه تاکنون حدود 100 دلار از فروش این کتاب درآمد داشته است.

از دیگر نمونه‌های کتاب‌های نوشته‌شده با هوش مصنوعی که در فروشگاه کیندل آمازون منتشر شده‌اند، می‌توان به کتاب داستان کودکان The Power of Homework و مجموعه اشعار Echoes of the Universe اشاره کرد. براساس قوانین آمازون، نویسندگان حتی مجبور نیستند اعلام کنند که در هنگام نگارش از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند.

نویسندگان درباره نگارش کتاب توسط ChatGPT هشدار می‌دهند

منتقدان اما باور دارند که این اتفاق مایه نگرانی است و می‌تواند خیلی از نویسندگان واقعی را از کار بیکار کند. «مری روزنبرگر»، مدیر اجرایی Authors Guild، می‌گوید: «نویسندگان و پلتفرم‌ها باید به‌صورت شفاف اعلام کنند که چگونه این کتاب‌ها را به‌وجود آورده‌اند، در غیر این صورت با حجم بالایی از کتاب‌های بی‌کیفیت روبه‌رو خواهیم شد.»

از سوی دیگر، اما ناشر داستان‌های علمی-تخیلی Clarkesworld Magazine به‌دنبال دریافت مطالب زیادی که احتمالاً با هوش مصنوعی نوشته شده‌اند، موقتاً انتشار داستان‌های کوتاه را متوقف کرده است. در قوانین این انتشارات گفته شده که نوشتن داستان با هوش مصنوعی یا با کمک این فناوری ممنوع است.

افزون بر بحث شفافیت پیرامون اعلام نویسنده آثار، موضوع نشر اطلاعات گمراه‌کننده و سرقت ادبی هم مطرح شده. این مدل‌های هوش مصنوعی اطلاعات خود را از محتواهای موجود در اینترنت می‌گیرند و خیلی‌ها معتقدند مطالبی که آن‌ها منتشر می‌کنند، متضمن محتواهای دیگری نظیر منبع اطلاعاتی این ابزارها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *