اخبار

کره جنوبی احتمالاً به‌عنوان اولین کشور جهان در سال 2028 شبکه 6G خود را راه‌اندازی می‌کند

کره جنوبی با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌های دنیا، یعنی نسل بعدی شبکه‌های موبایل مبتنی بر نرم‌افزارهای پیشرفته و زنجیره تأمین شبکه خود، می‌خواهد تا سال 2028 شبکه 6G خود را راه‌اندازی کند.

درحال‌حاضر هنوز بسیاری از کشورهای دنیا به شبکه 5G مجهز نشده‌اند، بااین‌حال باید خودمان را برای نسل بعدی‌اش، یعنی 6G آماده کنیم. درحالی‌که هم‌اکنون در زمینه شبکه 5G چین حرف اول را می‌زند، شاید در نسل بعدی قضیه متفاوت باشد.

راه‌اندازی شبکه 6G در کره جنوبی

دولت کره جنوبی به شرکت‌های داخلی برای تولید مواد، قطعات و تجهیزات موردنیاز برای توسعه شبکه 6G، مشوق‌های مالی اعطا می‌کند. این کشور همچنین می‌خواهد زنجیره تأمین خود را برای توسعه شبکه 6G تقویت کند.

کره جنوبی شبکه 6G

درحال‌حاضر محققان کره‌ای درحال انجام مطالعه‌ای برای امکان‌سنجی توسعه شبکه 6G هستند؛ پروژه‌ای که گفته می‌شود ارزش آن به نزدیکی 482 میلیون دلار می‌رسد.

کره جنوبی با این ابتکار عمل می‌خواهد از سایر کشورهای دنیای در حوزه 6G سبقت بگیرد و حرف اول را در این فناوری بزند. کره جنوبی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا محسوب می‌شود و 25.9 درصد از پتنت‌های 5G در سال 2022 را به خودش اختصاص داده است. البته چین 26.8 درصد پتنت‌های 5G را در سال گذشته میلادی ثبت کرد.

دولت کره جنوبی امیدوار است که قادر به ثبت بیش از 30 درصد پتنت‌های حوزه 6G باشد تا از رقبای خود پیشی بگیرد؛ هرچند چین مدت‌هاست روی شبکه 6G کار می‌کند و احتمالاً به این راحتی‌ها به کشور دیگری اجازه نمی‌دهد که حرف اول را در این حوزه بزند.

شبکه 6G نه‌تنها سرعت بالاتری را نسبت به 5G به ارمغان می‌آورد، بلکه به باور برخی کارشناسان، ارتباط هولوگرافیک را هم ممکن می‌کند؛ قابلیتی که سال‌هاست در فیلم‌های علمی تخیلی شاهدش هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *