اخبار

اپل ظاهراً روی توسعه موبایلی تاشو با حسگر لمسی در حاشیه آن کار می‌کند

اپل در سال‌های اخیر پتنت‌های متعددی را در ارتباط با محصولات تاشو به ثبت رسانده است؛ اگرچه تاکنون هیچ نمونه تجاری از آن‌ها به بازار عرضه نکرده است. پتنت جدید گوشی تاشوی اپل با نواحی حساس به لمس در لبه‌های آن به ثبت رسیده است که می‌توانند نقش کلیدهای مجازی را برعهده داشته باشند.

آیا گوشی تاشوی اپل به عرضه نزدیک شده است؟

اگرچه پتنت مذکور در سال میلادی گذشته توسط اپل ارائه شده، اما اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا به‌تازگی آن را مورد تایید قرار داده است. طرح مذکور ایده‌هایی را پیرامون استفاده بهینه‌تر از ساختار کلی وسایل الکترونیک در قالب حسگرهای لمسی مطرح می‌کند که با ایفای عملکردهای گوناگون، می‌توانند فضای بیشتری برای صفحه نمایش دستگاه فراهم سازند و استفاده از آن را هنگام بسته بودن، تسهیل کنند.

گوشی تاشوی اپل

برای مثال پتنت مورد بحث، توضیح می‌دهد که چگونه لایه‌های نمایشگر و حسگر لمسی باید در پنل خارجی دستگاه هم‌پوشانی داشته باشند یا اینکه حسگرهای لمسی می‌توانند به زیر یک لایه شیشه‌ای در جلو، عقب و لبه‌های خمیده دستگاه بروند تا امکان دریافت ورودی‌های لمسی از طریق تمامی شاسی محصول در حالت بسته امکان‌پذیر شود.

در نمونه‌ای دیگر، اشاره شده است که پوشاندن نمایشگر در اغلب قسمت‌ها یا تمامی دستگاه می‌تواند فضاهایی مثل لبه‌های خمیده جانبی ایجاد نماید که با قرار گرفتن حسگرهای لمسی در این بخش‌ها، امکان استفاده از آن‌ها به عنوان کنترلر دوربین، اسلایدر صدا و سایر عملکردها وجود خواهد داشت.

گوشی تاشوی اپل

پتنت‌های جدید دوباره بازار گمانه‌زنی‌ها پیرامون عرضه یک محصول تاشو از سوی اپل در آینده نزدیک را داغ کرده‌اند؛ اگرچه موارد مشابه با آن‌ها در سال‌های اخیر به دفعات مشاهده شده‌اند. تحلیلگران اعتقاد دارند که اپل تمرکز ویژه‌ای روی فناوری صفحه نمایش‌های تاشو دارد و درحال تست کردن راهکارهای مختلف است. همچنین احتمال دارد که اولین دستگاه تاشوی اپل، ترکیبی از آیفون و آیپد باشد یا تنها نقش یک تبلت تاشو را ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *