اخبار

EOS R8 به‌عنوان ارزان‌ترین دوربین فول‌فریم کانن معرفی شد

کانن امروز محصول جدیدی را به اکوسیستم دوربین‌های خود اضافه کرد که EOS R8 نام دارد و ارزان‌ترین دوربین فول‌فریم تاریخ این شرکت محسوب می‌شود. این دستگاه با توجه به مشخصاتی که دارد، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افرادی باشد که بودجه زیادی برای خرید دوربین ندارند.

کانن EOS R8 می‌تواند در حالت شاتر الکترونیکی پرده اول با نرخ 8 فریم بر ثانیه و در حالت شاتر الکترونیکی معمولی، با نرخ 40 فریم بر ثانیه تصویربرداری کند. این دوربین در هر عکاسی می‌تواند 100 فایل C-RAW+JPEG را روی یک کارت حافظه UHS-II ثبت کند. همچنین سیستم فوکوس خودکار هم با فناوری Dual Pixel قادر است با کمک هوش مصنوعی افراد، حیوانات و وسایل مختلف را شناسایی کند.

مشخصات فنی دوربین کانن EOS R8

با EOS R8 می‌توانید فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و نمونه‌برداری 6K داشته باشید. در حالت فول اچ‌دی هم امکان فیلمبرداری با نرخ 180 فریم بر ثانیه وجود دارد. کانن ادعا می‌کند که این دستگاه می‌تواند دو ساعت کامل به‌صورت پیوسته فیلمبرداری کند؛ اما اگر از 4K 60fps یا FHD 180fps استفاده کنید، این زمان به‌خاطر محدودیت‌های دما به حدود 30 دقیقه می‌رسد. کانن EOS R8 همچنین امکان فیلمبرداری 10 بیت HDR PQ را فراهم می‌کند.

این دوربین در لنزهای سازگار از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد و همچنین به لرزشگیر دیجیتالی کانن مجهز شده است. از دیگر قابلیت‌های EOS R8 می‌توانیم به وجود درگاه microHDMI با پشتیبانی از حداکثر 4K 60p، درگاه میکروفون و هدفون، باتری LP-E17 و پشتیبانی از وب‌کم USB اشاره کنیم.

کانن EOS R8 یک نمایشگر چرخشی 3 اینچی با رزولوشن 1.62 میلیون نقطه‌ای دارد و همچنین برای نمایاب از صفحه‌ای با رزولوشن 2.36 میلیون نقطه‌ای بهره می‌برد. بدنه این دوربین از بهار 2023 با قیمت 1500 دلار عرضه می‌شود. کانن برای این محصول یک لنز RF24-50 میلی‌متری f/4.5-6.3 IS STM را به‌صورت جداگانه با قیمت 300 دلار عرضه می‌کند که می‌توانید آن را به‌صورت باندل با خود این محصول به قیمت 1700 دلار خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *