اخبار

هوش مصنوعی Dall-E 2 چیست و چگونه با آن کار کنیم؟

ابزارهای تبدیل متن به عکس یکی از مباحث داغ این روزهای دنیای فناوری محسوب می‌شوند که کاربران بسیاری را به خود جذب کرده‌اند. هوش مصنوعی Dall-E 2 یکی از همین ابزارهاست که توانسته عملکرد بهتری را در مقایسه با رقبا از خود نشان دهد. در مطلب پیش رو به معرفی امکانات و قابلیت‌های این سرویس و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم.

هوش مصنوعی Dall-E 2 چیست؟

Dall-E 2 یک ابزار تبدیل متن به تصویر ساخته‌شده توسط مؤسسه OpenAI است که تمرکز ویژه‌ای روی توسعه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی دارد. این سرویس توانایی ارائه خروجی‌های نزدیک به واقعیت را دارد و به همین دلیل توجه بیشتری از سوی رسانه‌ها دریافت کرده است. اگرچه در ابتدای عرضه آن، تنها افراد محدودی می‌توانستند اقدام به ساخت عکس‌های مصنوعی کنند، اما اکنون اغلب کاربران قادر هستند تا از امکانات آن بهره بگیرند.

هوش مصنوعی Dall-E 2 مانند سایر ابزارهای فعال در این زمینه، توصیفات کاربر را برای ساخت عکس مورد استفاده قرار می‌دهد. واضح است که هرچقدر جزئیات بیشتری از سوی کاربر وارد شود، نتیجه دقیق‌تری هم ارائه خواهد شد. همچنین در تصاویر خروجی آن، خبری از استایل‌های هنری نیست؛ اگرچه کاربر می‌تواند درصورت علاقه اقدام به افزودن استایل‌ها به تصاویر نماید. قابلیت‌های منحصربه‌فرد مانند Outpainting هم در آن وجود دارد که می‌تواند برای ساخت تصاویر بزرگ‌تر بر مبنای دیگر تصاویر واقعی استفاده شود.

چگونه از هوش مصنوعی Dall-E 2 استفاده کنیم؟

برای ساخت عکس و دریافت خروجی توسط هوش مصنوعی Dall-E 2 تنها کافی است تا مراحل گفته‌شده در پایین را دنبال کنید. همچنین درصورت علاقه، می‌توانید هوش مصنوعی Midjourney را هم امتحان کنید که از طریق پلتفرم دیسکورد به‌صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

  • برای شروع کار، وارد سایت Openai.com شوید و یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید.
  • ساخت حساب کاربری در این وب‌سایت رایگان است، اما برای احراز هویت دومرحله‌ای به شماره همراه نیاز خواهد داشت و هنگام نگارش این مطلب از شماره‌های ایران پشتیبانی نمی‌کند.
  • شما می‌توانید با خرید شماره‌های مجازی مختص به OpenAI یا کمک‌گرفتن از دوستان و آشنایان ساکن خارج از کشور، این مشکل را رفع کنید.
هوش مصنوعی Dall-E 2
  • پس از اتمام فرایند ساخت حساب کاربری و ورود به آن، پنجره‌ای پاپ‌آپ برای معرفی هوش مصنوعی Dall-E 2 باز خواهد شد.
  • کلید Continue را بزنید تا فرایند استفاده از ابزار مذکور و سیستم اعتبار مجازی آن برای شما نمایش داده شود.
  • هر کاربر پس از ثبت‌نام در وب‌سایت، ۵۰ اعتبار رایگان هدیه دریافت می‌کند. سپس در ابتدای هر ماه میلادی، ۱۵ اعتبار رایگان هدیه دیگر هم به حساب او اضافه می‌شود.
  • هر اعتبار برای یک درخواست از Dall-E 2 کاربرد دارد. ممکن است این درخواست برای ساخت یک تصویر یا استفاده از قابلیت‌های دیگر مثل Outpainting باشد.
  • درصورت اتمام اعتبار رایگان، می‌توانید اقدام به خرید آن کنید. درحال‌حاضر هر ۱۱۵ اعتبار در سایت OpenAI برابر با ۱۵ دلار است.
هوش مصنوعی Dall-E 2
  • در صفحه اصلی مرتبط با Dall-E 2 می‌توانید چندین گزینه مختلف برای شروع کار مشاهده کنید.
  • در کادر متنی، امکان وارد‌کردن توضیحات برای ساخت یک عکس مصنوعی وجود دارد.
  • با کلید روی گزینه Surprise me می‌توانید یک توضیح خودکار را وارد کنید تا نتیجه تبدیل آن به تصویر را مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از این گزینه هم از اعتبار حساب کاربری شما کم خواهد کرد.
  • با کلیک روی گزینه upload an image در پایین صفحه هم می‌توانید یک تصویر روی سایت بارگذاری کنید تا مبنای ساخت عکس‌های مصنوعی دیگر قرار داده شود.
هوش مصنوعی Dall-E 2
  • همان‌طور که گفته شد، می‌توانید در کادر بالای صفحه، توضیحات لازم برای ساخت عکس را تایپ کنید. البته این توضیحات نباید فراتر از ۴۰۰ کاراکتر باشد.
  • پس از تایپ‌کردن جزئیات مورد‌نظر، روی کلید Generate در گوشه صفحه بزنید تا فرایند ساخت عکس بر مبنای توضیحات شروع شود.
هوش مصنوعی Dall-E 2
  • هوش مصنوعی Dall-E 2 برای هر درخواست، چندین خروجی متفاوت ارائه می‌کند.
  • کاربر می‌تواند با استفاده از کلیدهای قرار گرفته در گوشه بالایی سمت راست صفحه، اقدام به گزینش یا دانلود عکس‌های دلخواه خود کند.
  • اگر می‌خواهید خروجی‌های جدیدی در اختیار داشته باشید، روی گزینه Variations کلیک کنید که اقدام به ساخت تصاویر تازه بر مبنای عکس انتخاب‌شده می‌کند.
  • در صورتی که قصد دارید به‌طور کلی خروجی دیگری دریافت کنید، دوباره روی کلید Generate بزنید. توجه داشته باشید که حتی اگر توضیحات خود را تغییر ندهید، باز هم یک اعتبار از شما به‌ازای هر کلیک روی گزینه گفته‌شده، کم خواهد شد.
هوش مصنوعی Dall-E 2

نکاتی برای دریافت خروجی‌های بهتر

بسیاری از کاربران تنها به‌منظور سرگرمی و امتحان‌کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی به سراغ ابزار Dall-E 2 می‌روند؛ اما این سرویس می‌تواند برای برخی از افراد گزینه بسیار جدی‌تری باشد و جهت انجام پروژه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. با رعایت برخی نکات، می‌توانید خروجی‌های بهتری را دریافت کنید که در پایین به تعدادی از آن‌ها اشاره شده است. همچنین پیروی از موارد گفته‌شده می‌تواند به ذخیره اعتبار حساب کاربری هم کمک کند.

  1. توضیحات واردشده نباید خیلی طولانی باشند و معمولاً بهترین نتیجه تنها با چند کلمه به‌دست خواهد آمد. حتی می‌توانید از ایموجی‌ها برای کوتاه‌کردن توضیحات استفاده کنید که توسط هوش مصنوعی به‌صورت خودکار بررسی و تحلیل می‌شوند.
  2. ابزارهای تبدیل متن به عکس، تعداد زیادی از آثار هنری را پردازش کرده‌اند؛ درنتیجه می‌توانید با ذکر سبک‌ها و استایل‌های خاص، نتیجه دقیق‌تری را دریافت کنید.
  3. اگر می‌خواهید تصاویر واقع‌گرایانه در خروجی داشته باشید، می‌توانید از اصول عکس‌برداری مثل زاویه دید، نورپردازی و تکنیک‌های مختلف در قسمت جزئیات کمک بگیرید.
  4. در صورتی که هوش مصنوعی Dall-E 2 تعداد زیادی از آثار یک هنرمند یا عکاس را بررسی کرده باشد، با واردکردن نام آن می‌توانید خروجی نزدیک به سبک وی را در اختیار داشته باشید. از این ویژگی می‌توان برای ساخت تصاویر مشابه با کارتون‌ها یا فیلم‌های خاص هم استفاده نمود.
  5. هنگام بارگذاری عکس در هوش مصنوعی Dall-E 2 می‌توانید از دستورات مختلفی مثل حذف اشیا یا جابه‌جا کردن موقعیت آن‌ها بهره بگیرید یا نقایص عکس را برطرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *