اخبار

سری آیفون 15 احتمالاً مانند نسل جدید مک‌بوک پرو از وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند

به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد پشتیبانی از وای‌فای 6E را پس از مک‌بوک پرو و آیپد پرو، به آیفون‌ها بیاورد و سری آیفون 15 را با این ویژگی روانه بازار کند. البته نمی‌دانیم این قابلیت برای تمام مدل‌ها خواهد بود و یا تنها نسخه‌های پرو.

بسیاری از محصولات کنونی اپل شامل جدیدترین آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی، مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی و مک مینی 2023 از وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کنند، اما سری آیفون 14 همچنان به وای‌فای 6 محدود شده است.

وای‌فای 6E در راه سری آیفون 15

طبق گزارش تحلیلگران Barclays، اپل وای‌فای 6E را به سری آیفون 15 می‌آورد. وای‌فای 6 روی باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتز کار می‌کند، در حالی که وای‌فای 6E روی باندهای 6 گیگاهرتز هم عمل می‌کند که منجر به سرعت بی‌سیم بالاتر، تأخیر پایین‌تر و تداخل سیگنال کمتر می‌شود. تا به امروز برندهای مختلفی مانند ایسوس و تی‌‌پی لینک از روترهای وای‌فای 6E رونمایی کرده‌اند.

آیفون 15 پرو

این اولین‌باری نیست که شاهد انتشار گزارشی درباره پشتیبانی آیفون‌ها از این استاندارد هستیم. در گذشته شایعات از پشتیبانی سری آیفون 14 و حتی آیفون 13 از این فناوری خبر داده بودند، اما حالا اپل شروع به پشتیبانی از این استاندارد در محصولاتش کرده است. بنابراین به نظر می‌رسد درنهایت آیفون‌ها هم قادر به پشتیبانی از وای‌فای 6E باشند.

اپل به احتمال زیاد در ماه سپتامبر یا اواخر شهریور از سری آیفون 15 رونمایی می‌کند و امسال هم با چهار گوشی آیفون 15، 15 پلاس، 15 پرو و پرو مکس (اولترا) روبه‌رو می‌شویم. تمام این محصولات به جزیره پویا یا داینامیک آیلند مجهز می‌شود و همچنین پورت USB-C خواهند داشت.

با وجود این شباهت‌ها، اپل تنها در مدل‌های پرو از چیپ 3 نانومتری A17 Bionic استفاده خواهد کرد و دو مدل دیگر، تراشه A16 Bionic خواهند داشت. دیگر تفاوت‌ها مربوط به دوربین پریسکوپی در مدل پرو مکس و فریم تیتانیومی و دکمه‌های حالت جامد در مدل‌های پرو می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *