اخبار

مدیرعامل تسکو: با حمایت توسعه‌دهندگان، با قدرت وارد بازار نرم‌افزار و بازی خواهیم شد

مدیرعامل تسکو در نشست خبری «تسکوگیم» ضمن تشریح فعالیت‌های این برند جدید اعلام کرد آن‌ها قصد دارند تا از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار حمایت کنند تا به‌زودی شاهد حضور تسکو در زمینه نرم‌افزار هم باشیم. او تأکید کرد آن‌ها قصد دارند که از این سرویس‌های نرم‌افزاری در محصولات خود تسکو استفاده کنند.

نه به گران‌فروشی

«جمال جعفری»، مدیرعامل شرکت توسن سیستم شرق که کاربران آن را با نام «تسکو» می‌شناسند، در نشست خبری درباره فعالیت برند تسکوگیم اعلام کرد آن‌ها همواره سیاست حمایت از مشتریان را داشته‌اند و از همین رو، کنترل قیمت مضاعفی را روی محصولات خود در زمان گران‌شدن ارزها اعمال کرده‌اند. به گفته جعفری، آن‌ها حتی به فروشگاه‌ها و بازارهای اینترنتی نامه زدند تا جلوی گران‌فروشی محصولات تسکو در زمان رشد تصاعدی نرخ دلار گرفته شود و نگذاشتند تا هزینه‌ها برای مشتریانشان چندان تغییری پیدا کند: «ما به قیمت خوبی که برای محصولات خودمان در بازار نظر گرفته‌ایم، تکیه می‌کنیم.»

جعفری در این نشست با اشاره به حضور برند تسکو در جیتکس اعلام کرد آن‌ها توانستند در خارج مرزهای ایران نیز نام برند تسکو را بشناسانند. او در پاسخ به این پرسش دیجیاتو که چرا در کشورهای دیگر فعالیت رسمی ندارند؟ اعلام کرد جمعیت بسیاری از کشورهای منطقه آنقدر کم و اندک و بازارشان چنان کوچک است که فعالیت در برخی از این کشورها از فعالیت در یک استان در کشور ایران کمتر صرفه اقتصادی دارد: «محصولات ما به طرق مختلف در برخی کشورهای منطقه به فروش می‌رسند، اما فعالیت رسمی از سوی ما در این کشورها رخ نداده است. کشورهای منطقه بازار هدف بعدی ما هستند، اما امروز سهم کوچکی در این کشورها داریم. زمانی می‌توان مدعی بود که دست‌کم در منطقه بتوانیم محصولمان را بفروشیم، اما امروز هرچه می‌سازیم، صرفاً در داخل کشور مشتری دارد. »

جعفری تأکید کرد آن‌ها اجناس خود را احتکار نکرده و در تمام مدت موجودی محصولات خود را به‌روز نگه‌داشته‌اند: «ما به‌دنبال فروش اجناس خود هستیم. در زمانی که بازار بیش از سی درصد افزایش قیمت داشت، ما کمتر از ده درصد افزایش قیمت داشتیم. سعی می‌کنیم چیزی را که ارزان می‌خریم، ارزان هم بفروشیم.» جعفری اعلام کرد در آبان‌ماه نیز محصولات تسکو ارزان‌تر شدند و قیمت محصولات برای مصرف‌کننده تا پانزده درصد کاهش داشت تا بتوانند در شرایط سخت کشور، کنار مردم باشند. او در پاسخ به این پرسش که آیا شرایط کشور در سه‌چهار ماه اخیر تأثیری در فروش تسکو داشته است؟ گفت: «ما کاهش محسوسی در فروش خود تجربه نکردیم و حتی در دی‌ماه به رشد فروش بسیار بالاتری نسبت به ماه‌های قبل رسیدیم.»

همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان

جعفری همچنین با رد شایعاتی مبنی بر ساختن قطعات کامپیوتری نظیر مادربورد توسط این شرکت اعلام کرد شرکت تسکو صرفاً در برخی کارهای تحقیقاتی با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری دارد. او به دیجیاتو دراین‌باره بیشتر توضیح داد و گفت: «به عنوان مثال با تیمی در دانشگاه شریف در زمینه تولید محصولات حافظه و ذخیره اطلاعات همکاری داشتیم. اساساً با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری خوبی داریم و در سال آینده نیز قصد داریم از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار حمایت کنیم و در حوزه نرم‌افزار نیز ورود قدرتمندی داشته باشیم.»

تسکو‌گیم و صندلی‌های گیمینگ ایرانی

جعفری سبد محصولات گیمینگ برند تسکوگیم را متنوع توصیف کرد و درباره آن به دیجیاتو گفت: «کیبورد، ماوس، ماوس پد، کیس، رکوردر، اسپیکر، هدست گردنی و… از‌جمله محصولات گیمی ما است.» او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارند وارد حوزه مواردی چون لپ‌تاپ گیمینگ و یا موبایل گیمینگ شود نیز گفت:‌ «فعلاً قصد ورود به این حوزه‌ها را نداریم، اما می‌خواهیم کامل‌ترین سبد محصولات پیرامون گجت‌های گیمینگ برای موبایل‌ را عرضه کنیم.»

به گفته مدیرعامل تسکو، برند تسکوگیم بیش از یک سال است که فعالیت دارد و در این مدت توانسته است به جمعیت چند ده میلیونی گیمرهای ایرانی، خدمات خود را ارائه دهد. او به صندلی گیمینگ که با نام اسکورپیون معرفی شده بود، اشاره و اعلام کرد به‌خاطر هزینه‌های بالای تولید این صندلی، فعلاً تولید آن متوقف شده است و شاید در آینده دور، خط تولید مدل دیگری از آن دوباره در دستور کار تسکو قرار بگیرید: «احتمالاً خط تولید صندلی‌های گیمینگ جدید از اردیبهشت‌ماه فعال و عرضه این محصولات آغاز شود.»

به گفته جعفری، میانگین سنی گروه تسکوگیم به زیر سی سال می‌رسد و این موضوع برای این رخ داده است تا محصولاتی که برای نسل زد ساخته می‌شوند، به دستان هم‌نسلان خودشان طراحی و توسعه یافته باشد: «می‌خواهیم بازار این نسل را به‌درستی بشناسیم.»

تسکو که یکی از نام‌های قدیمی و باقی‌مانده در بازار سخت‌افزار و لوازم جانبی ایران است، توانسته رقبای اصلی و البته قدیمی‌اش را کنار بزند و در شرایط اقتصادی خاص امروز حرکتش را به‌سوی توسعه محصولات جدید نیز ادامه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *