اخبار

هم‌زمان با تعطیلی مدارس و شروع آموزش مجازی، «شاد» دچار اختلال شد

خانواده‌ها از اختلال در پلتفرم «شاد» و تعطیلی آموزش مجازی در دو روز گذشته خبر می‌دهند. تیم فنی و پشتیبانی شبکه شاد با اشاره به بروز اختلال مختصری در زیرساخت‌های فنی مربوط به شاد و تأخیر در ارسال و دریافت پیام‌ها در این شبکه، از تلاش برای رفع این اختلال خبر داد و توصیه‌هایی برای تشکیل کلاس‌های نوبت عصر مدارس داشت.

شبکه شاد در کانال رسمی اطلاع‌رسانی این پلتفرم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با فراگیرشدن موج سرما و برودت هوا و غیرحضوری‌شدن کلاس‌ها و مدارس بسیاری از استان‌ها، به استحضار می‌رساند اختلال مختصری در زیرساخت‌های فنی مربوط به شاد به‌وجود آمده است که ارسال و دریافت پیام‌ها را با تأخیر مواجه می‌کند.» این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که شب گذشته وزارت ارتباطات از پایداری سطح ارتباطات در کشور با وجود برودت سنگین هوا خبر داده بود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «تیم فنی و اجرایی در تلاش هستند که اختلال به‌وجود‌آمده را برطرف کنند.»

این اطلاعیه ضمن پوزش از کاربران خواسته است تا به‌منظور سرویس‌دهی بهتر و افزایش سرعت تبادل داده‌ها، مدارس نوبت عصر و دوره متوسطه دوم، کلاس‌های خود را منحصراً از ساعت ۱۴ هر روز تشکیل دهند. همچنین تأکید شده است کاربرانی که از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، جهت عملکرد بهتر و استفاده از سرویس‌ها، از ساعت ۲۰ امشب نسخه جدید شاد را از آدرس SHAD.IR به‌روزرسانی کنند.

این اختلال درحالی رخ می‌دهد که تا به امروز برنامه‌ای همراه با زمان‌بندی از سوی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و نیز آموزش و پرورش شهر تهران درباره برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزان ارائه نشده است و از سوی دیگر اوضاع اینترنت در کشور نیز مانع از کارایی آموزش‌های مجازی می‌شود. شنیده‌های دیجیاتو حکایت از این دارد برخی از مدارس دانش‌آموزان را مجاب به تشکیل اکانت در پیام‌رسان‌های دیگر بومی کرده‌اند تا بتوانند کلاس‌ها را در این پلتفرم‌ها برگزار کنند؛ پلتفرم‌هایی که مناسب تشکیل کلاس نیستند. برخی از مدارس نیز از والدین مدارس خواسته‌اند که به‌صورت آفلاین با فرزندان خود دروس را تمرین کنند. این اختلال‌ها کاری کرده است که کلاس‌ها نه به‌صورت مجازی و نه فیزیکی برگزار نشوند و دانش‌آموزان از برنامه درسی خود به‌طور کامل عقب بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *