اخبار

سامسونگ از هارد SSD جدیدی با کنترلر 5 نانومتری و سرعت 6000 مگابایت بر ثانیه رونمایی کرد

SSD جدید سامسونگ PM9C1a نام دارد و در لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های جدید با ظرفیت‌های 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت استفاده خواهد شد.

سامسونگ الکترونیکس از یک SSD جدید با عملکرد بالا رونمایی کرد. PM9C1a یک درایو حالت جامد PCIe 5.0 NVMe با کنترلر نسل بعدی است که براساس فرآیند 5 نانومتری و نسل هفتم حافظه V-NAND سامسونگ ساخته شده است. سامسونگ می‌گوید PM9C1a «سطح جدیدی از کارایی را برای رایانه‌های شخصی ارائه می‌کند و در عین حال وظایف محاسباتی و بازی را نیز انجام می‌دهد.»

سرعت SSD جدید سامسونگ

هارد اس‌اس‌دی PM9C1a سامسونگ بهبود دو جنبه اصلی درایوهای رایانه شخصی را هدف قرار داده است: سرعت و کارایی. کنترلر جدید درایو 60 درصد سرعت خواندن متوالی سریع‌تر و 80 درصد سرعت نوشتن متوالی را ارائه می‌کند که این ویژگی به درایو اجازه می‌دهد تا به ترتیب با سرعت 6000 مگابایت بر ثانیه و 5600 مگابایت بر ثانیه کار کند.

عملیات ورودی/خروجی تصادفی آن نیز افزایش قابل توجهی داشته است. سامسونگ ادعا می‌کند که درایو می‌تواند با خواندن 900K آی‌آپس و نوشتن 1000K آی‌آپس کار کند. سرعت این هارد SSD به هیچ وجه رکورد شکن محسوب نمی‌شود (990 PRO سامسونگ عملکرد سریع‌تری را ارائه می‌کند) اما برای استفاده روزانه با قیمت بسیار پایین‌تری کافی است.

در مورد بهره‌وری انرژی، PM0C1a نسبت به مدل قبلی خود (PM9B1) تا 70 درصد بازدهی بهتری در هر وات را ارائه می‌کند. این ویژگی به لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های دارای SSD جدید اجازه می‌دهد تا در حالی که همان مقدار کار را بدون تغییر در عملکرد انجام می‌دهند، انرژی کمتری مصرف کنند. علاوه بر این، درایو زمانی که رایانه شخصی وارد حالت آماده به کار می‌شود، تقریباً 10 درصد انرژی کمتری نیاز دارد.

مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که سامسونگ PM0C1a در لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های جدید با ظرفیت‌های 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت ظاهر شود. فاکتورهای فرم آن نیز شامل M2 2230، 2242 و 2280 می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *