اخبار

تغییرات بزرگ در راه فایل اکسپلورر ویندوز 11؛ صفحه هوم عوض می‌شود

با پایان تعطیلات سال میلادی، مایکروسافت دوباره به انتشار بیلدهای اینسایدر برای ویندوز 11 مشغول شده است. آپدیتی که این شرکت به‌تازگی منتشر کرده، نشان می‌دهد که تغییرات زیادی برای فایل اکسپلورر در راه است. این تغییرات شامل یک صفحه خانگی جدید و چند ویژگی دیگر خواهد بود.

به گزارش کاربری در توییتر به نام FireCube، بیلد 25272 ویندوز 11 که در کانال توسعه‌دهندگان منتشر شده است، نه‌تنها بسیاری از باگ‌های بزرگ این سیستم‌عامل را برطرف می‌کند، بلکه بخشی از تکاپوی مهندسان این شرکت در پشت‌صحنه را هم نشان می‌دهد. نرم‌افزار فایل اکسپلورر در آینده تغییرات زیادی خواهد داشت.

این برنامه یک صفحه خانگی جدید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و پنل توضیحاتی که همراه آن ارائه می‌شود، می‌تواند دارای گزینه‌های زیر باشد:

  • Insights
  • Activities
  • Properties
  • Related Files
  • Conversations [sic]
  • Sharing status

البته فعلاً به‌نظر می‌رسد که این قابلیت‌ها هنوز برای استفاده آماده نیستند، چون به‌صورت غیرفعال دیده می‌شوند. بااین‌حال منبع گزارش امروز تصاویری را از عملکرد این ویژگی منتشر کرده است که ظاهر این پنل را نشان می‌دهد.

تغییرات جدید در فایل اکسپلورر ویندوز 11

از سوی دیگر، نمای جدید گالری در فایل اکسپلورر که برای ویندوز 11 عرضه خواهد شد، حالا جانگهداری (Placeholder) برای تصاویر دارد و اسکرین‌شاتی از آن منتشر شده است. پیش‌بینی می‌شود که این طراحی به بخش جدید گالری در فایل اکسپلورر منتقل شود.

در ادامه اسکرین‌شاتی از طراحی جدید صفحه خانگی ابزار مدیریت فایل ویندوز 11 را می‌بینیم.

فعلاً مشخص نیست که تغییرات بزرگ فایل اکسپلورر چه زمانی در اختیار عموم کاربران قرار خواهد گرفت. بااین‌حال، همان‌طور که گفتیم، مایکروسافت به‌روزرسانی بیلدهای اینسایدر ویندوز 11 را آغاز کرده است و به توسعه قابلیت‌های جدید برای سیستم‌عامل خود ادامه خواهد داد.

البته به کاربران عادی توصیه نمی‌شود که این بیلدهای آزمایشی را نصب کنند، چون بسیاری از این آپدیت‌ها باگ‌های زیادی دارند و می‌توانند دردسرهایی را برای کاربران معمولی به‌وجود بیاورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *