اخبار

اتحادیه فروشندگان تلفن همراه: فروش موبایل به‌علت ترس ازدست‌دادن سرمایه متوقف شده است

به گزارش هلدینگ ICT رئیس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن و لوازم جانبى شیراز اعلام کرد افزایش نرخ دلار و ارز باعث شده است تا فروش تلفن همراه در بازار تهران متوقف شود. به گفته دستغیب، مغازه‌دارها از ترس ازدست‌دادن سرمایه‌هایشان، فروش موبایل را متوقف کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد بازار موبایل با افزایش سرسام‌آور نرخ ارز، دچار بحران شده است؛ حالا نه خریداران توانایی خرید دارند و نه فروشندگان قصد فروش؛ موضوعی که پیش‌تر دیجیاتو در گزارشی بدان پرداخته است و رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن شیراز نیز آن را تأیید می‌کند. «علی دستغیب»، در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت تعطیلی بازار موبایل تهران از روز چهارشنبه گذشته در تهران، باعث شده است که کالاها و گوشی‌های موبایل وارد دیگر شهرها نشود:

«افزایش نرخ دلار و ارز باعث شد تا فروش گوشی تلفن همراه در بازار تهران متوقف شود و مغازه‌داران از ترس از‌دست‌دادن سرمایه‌هایشان، فروش موبایل را متوقف کردند. بازار خرید و فروش موبایل در شیراز متوقف شده است و خریداران و فروشندگان جرئت خرید و فروش گوشی همراه را ندارند. متأسفانه قیمت موبایل آیفون 13 پرومکس 256 از 56 میلیون تومان به 85 میلیون تومان افزایش یافته است که این شرایط باعث شده نه خریدار و نه فروشنده‌ای در بازار وجود نداشته باشد.»

او ابراز امیدواری کرد با ثبات نرخ دلار، رونق به بازار موبایل بازگردد: «قطعاً کاهش نرخ دلار باعث افزایش خریداران و رونق بازار می‌شود و بی‌شک گران‌شدن محصولات تعداد خریداران موبایل را کاهش می‌دهد.»

به گفته دستغیب در شرایط فعلی تنها مردم جهت انجام تعمیرات و لوازم جانبی به موبایل فروشی مراجعه می‌کنند: «بازار موبایل شیراز متوقف است و مردم به‌هیچ‌وجه جنس نمی‌خرند. از اوایل سال جاری تاکنون حدود 50 مغازه در شیراز به‌دلیل مشکلات زیاد پروانه‌هایشان را باطل کرده و از این حرفه کوچ کرده‌اند.»

وی با بیان اینکه تعداد کمی از مردم گوشی‌های آیفون و گران‌قیمت خریداری می‌کنند، گفت درحال‌حاضر مشکلات باعث شده است تا مردم از خرید گوشی‌های با قیمت پایین‌تر استقبال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *