اخبار

شرکت ارتباطات زیرساخت: حمله گسترده به زیرساخت‌های بانک مرکزی خنثی شد

به گزارش هلدینگ ICT رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت از خنثی سازی حمله سایبری به بانک مرکزی و برخی از پیام‌رسان‌های بومی خبر داد.

«امیر محمدزاده لاجوردی»، رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در حساب شخصی خود در ویراستی نوشت:

«شب گذشته بانک مرکزی و سکوهای (پلتفرم) بله و روبیکا مورد هدف حملات منع خدمت توزیع‌شده (DDoS) قرار گرفتند که با آن مقابله شد. این روزها بیشترین حجم حملات خارجی به سوی بانک‌ها و مؤسسات مالی، شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت و زیرساخت‌های ارتباطی است که دفع شدند.»

پیگیری‌های دیجیاتو نشان می‌دهد در پی این حملات سایبری، برخی از وبسایت‌های بانکی از دسترس خارج شده و رمز دوم پویا برای مشتریان این بانک‌ها نیز ارسال نمی‌شود. موضوعی که مردم را برای خرید آنلاین به دردسر انداخته است. البته به نظر می‌رسد این معضل تا ساعات آینده برطرف خواهد شد.

از صحبت‌های لاجوردی مشخص نیست که این مقابله از سوی وزارت ارتباطات صورت گرفته یا نهادی دیگر نیز در مقابله با حمله سایبری به بانک مرکزی به عنوان یک زیرساخت حیانی، نقش داشته است. «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات آبان ماه سال گذشته اعلام کرد حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی بر عهده پدافند غیرعامل و مرکز راهبردی افتا است، بنابراین وزارت ارتباطات در این زمینه مسئولیتی ندارد.

گفتنی است حملات سایبری علیه زیرساخت‌های ایران طی یک سال و نیم گذشته به اوج خود رسیده است. در این مدت سامانه توزیع سوخت کشور، شهرداری تهران، صدا و سیما مورد حمله قرار گرفته‌اند. البته «غلامرضا جلالی»، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشوراعتقاد دارد دشمنان با استفاده از ابزار‌های رسانه‌ای، ابعاد حملات سایبری به ایران را بزرگ‌تر از آنچه در واقعیت است نشان می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه این حجم از جنگ سایبری علیه کشور باعث می‌شود تمامی آسیب پذیری‌های کشور در حوزه سایبری برطرف شود اظهار داشت آسیب‌پذیری دشمنان در حوزه سایبری قطعاً بیش از ایران است: «دشمن از کم‌توجهی دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف برای ایجاد اختلال در روند خدمات‌رسانی به مردم استفاده می‌کند که اغلب آن‌ها با شکست مواجه شده و دفع می‌شود و در مواردی نیز به طور موقت اختلال‌هایی را ایجاد می‌کنند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *