اخبار

خنثی شدن حمله سایبری به پیام‌رسان های ایرانی

به گزارش هلدینگ ICT – امیرمحمدزاده لاجوردی- مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت- با انتشار پستی در فضای مجازی اظهار کرد که در ساعت اوج استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی، حملات شدید منع خدمت توزیع شده (DDoS) از خارج کشور جهت جلوگیری از سرویس‌دهی مناسب پیام‌رسان‌ها آغاز شد و با سرویس DDoSmitigation که ساخته جوانان ایرانی است، جلوی حمله گرفته شد.

چتر مقابله با این حملات شامل تمام سرویس های داخلی خواهد شد.

خنثی شدن حمله سایبری به پیام‌رسان های ایرانی

حملات DDos یکی از خطرناک ترین و جدیدترین حملاتی است که در بستر اینترنت انجام می‌شود. DDoS مخفف عبارت Distributed Denial of Service است و هدف از این حملات خراب کردن سرویس مورد نظر نیست بلکه شبکه و سرور مورد نظر را وادار به ناتوانی در ارائه سرویس عادی با هدف قرار دادن پهنای باند شبکه یا اتصال پذیری می‌کند. این حملات با ارسال بسته‌های داده به قربانی انجام می‌شود که شبکه یا ظرفیت پردازشی قربانی را غرق در بسته‌های اطلاعاتی می‌کند و مانع دستیابی کاربران و مشتریان به سرویس می‌شود.

به صورت کلی زمانی یک حمله دیداس به سایت اتفاق می افتد که دسترسی به یک رایانه یا منبع شبکه عمداً در نتیجه کار مخرب به کاربر دیگری مسدود یا کاهش داده شود. این حملات لزوماً داده‌ها را مستقیماً یا همیشگی تخریب نمی‌کنند، اما عمداً دسترس پذیری منابع را به خطر می‌اندازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *