اخبار

دستگاه تصفیه هوا با خاصیت از بین برندگی میکروارگانیسم ها ساخته شد

به گزارش هلدینگ ICT – حسین قریشی، مدیر عامل یک شرکت‌ دانش بنیان گفت: معمولا دستگاه‌های تصفیه دو نوع فیلتر دار و بدون فیلتر هستند؛ در دستگاه‌های تصفیه هوا که بدون فیلتر ساخته می‌شوند، از مواد ازن، UV و پلاسما استفاده می‌شود که این نوع دستگاه‌ها، ازن تولید می‌کنند.

قریشی خاطر نشان کرد: این در حالی است که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، حتی مقدار کم ازن موجب تخریب سیستم تنفسی می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: دستگاه‌های تصفیه هوای فیلتردار نیز، به گونه‌ای هستند که میکروارگانیسم ها در سطح فیلتر رشد می‌کنند. این امر به دلیل رطوبت موجود در سطح فیلترها است و همین موضوع موجب آلوده‌تر شدن هوای محیط خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای اهمیت تولید دستگاه تصفیه مناسب توانستیم دستگاه تصفیه هوایی را به تولید برسانیم، گفت: در طراحی این دستگاه، روشی را به کار بردیم که علاوه بر رفع عیوب دستگاه‌های تصفیه موجود، قادر است ساختار میکروارگانیسم ها را از بین ببرد.

قریشی ادامه داد: این دستگاه تصفیه، ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون را به ذرات درشت‌تری تبدیل می کند و در سطح بعدی فیلتر موجود در این دستگاه، آن را به دام می‌اندازد.

قریشی با اشاره به مکانیزم حذف میکروارگانیسم ها در این دستگاه توضیح داد: ایده طراحی و ساخت این سیستم تصفیه هوا از سیستم ترانزیستورها گرفته شده که بر اساس آن یکسری آلیاژهای خاصی با نیمه رساناها در ارتباط است و از این طریق اقدام به حذف میکروارگانیسم های موجود در محیط می‌کند.

قریشی با بیان اینکه این دستگاه در انواع اداری، صنعتی و نیمه صنعتی به تولید رسیده است، گفت: دستگاه اداری برای محیط‌های خانگی و شرکت‌ها کاربرد دارد و نیمه‌صنعتی محیط‌های تا ۲۰۰ متر مربع را پوشش می‌دهد که برای سالن‌های بیمارستان‌ها، شرکت های فولاد و … استفاده می‌شود.

مجری طرح با بیان اینکه در مقیاس صنعتی موفق به انعقاد قراردادی شده ایم، گفت: به تازگی قراردادی با یک شرکت فولادی منعقد کردیم که در واحد اسید شویی بکار گرفته می شود.

وی در خصوص تفاوت این دستگاه با دستگاه‌های تصفیه هوای مجهز به نانو فیلتر، توضیح داد: نانو فیلترها قادر به جذب میکروارگانیسم ها نیستند، ولی دستگاهی که در این شرکو به مرحله تجاری‌سازی رساندیم، علاوه بر آلودگی هوا، ویروس‌ها و باکتری را از بین می‌برد.

به گفته این محقق، این دستگاه در یکی از بیمارستان‌های استان اصفهان نیز کاربردی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *